Montere facelift frontfanger på pre-facelift A4?

Anbefalte innlegg

Hei!

Var uheldig idag i en rundkjøring å kjørte i ræva på en annen bil. Tilhengerfestet hans tok det meste av støtet men han tok hele frontfangeren på min '97 Audi A4 b5. Den ble faktisk hengede fast i tilhengerfestet og ble slept et par meter til nermeste parkeringsplass der vi skrev skademld.

Etter litt nermere innspeksjon er "bjelken" fangeren er festet i knekt på midten, og et par sidefester er også knekt.

 

Det jeg da lurer på er om det lar seg gjøre å montere en facelift frontfanger på min pre-facelift?

Har allerede ettermontert facelift lykter, men må panser og skjermer også byttes?

Det er uakuelt å bytte til noen ala RS4 fanger da dette er fælt. Men må få byttet dette snarest!

Kan ikke kjøre uten nå, da det er syykt med snø!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint det. Men du trenger festene fra facelift utgaven :)

 

De festene på sidene må du også bore ett nytt hull til på hver side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Da må jeg prøve å få tak i dette komplett.

Hadde vært bra å få tak i en facelift fanger da disse har en skikkelig løsning for tåkelysa :)

 

Så man slipper altså bytte panser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panseret trenger du ikke bytte. Det er helt likt på prefacelift og facelift med unntak av de skjulte spylevæske dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert :) De sidefestene, passer de rett på?

Eller er det disse som skal borres nye hull for?

 

Har sjekket litt rundt om, og finns dele-biler rundt om i landet.

Hvis noen her har en facelift fanger er det bare å sende PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er de festene på siden du må lage ett hull til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så trenger ikke panser å byttes, da det kun er forskjell når det kommer til spylerdysene på facelift vs pre-facelift.

Bytter du til faceliftfanger får du grøftelys, men siden pre-facelift ikke har dette fra før av tror jeg ikke det er lagt opp strøm til dette. Mener å huske jeg har sett et kabel-kit fra kufatec som var ferdig mekket for å fikse dette.

 

Husker ikke helt, men tror kanskje det også var forskjellige føringsstykker på sidene. Dog det er jo bare å få med på fangeren du kjøper ;)

 

Annet du bør tenke på er lyktespylere, vet ikke om dette var ekstrautstyr eller ei, men har sett A4 b5 (både facelift og pre-facelift) som mangler dette. Om du ikke har det fra før av og kjøper en fanger med spylere så er jo det ikke værre at en bare lar de stå ukoblet. Aner desverre ikke om hvordan det er å installere med en bil som mangler dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede lagt opp strøm til grøftelys. Disse var ettermontert i pre-facelift fangeren min.

Min B5 har ikke lyktespylere, så isåfall lar jeg dette være ukoblet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede lagt opp strøm til grøftelys. Disse var ettermontert i pre-facelift fangeren min.

Min B5 har ikke lyktespylere, så isåfall lar jeg dette være ukoblet :)

 

Det går også ann å ikke ha spylermotorene der, men da må du lime dekslene iogmed at dem sitter fast i spylermotorene til vanlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at jeg nesten sikkert må lakkere en ny fanger i rett farge, kan jeg sparkle igjen hullene :)

Jeg regner med at det ikke er nøye om facelift fangeren hentes fra en avant eller sedan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være samme fronten på avant og sedan ja.

 

Men burde plastsveise de hulla, sparkel vil bare sprekke opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting, har kansje fått tak i en facelift fanger uten alubjelka, kan den monteres på alubjelka på min pre-face?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg kunne se var disse ikke lik på den facelift fronten jeg fikk tak i.

Litt usikker her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de er lik nei, desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, det var jo synd. Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.