Hvilken vei skal kamakseldrevet stå? 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

hei. nå har jeg en stund drevet med å sette sammen en AEB motor til bilen min. når jeg og en annen skule montere kamakseldrevet stoppet vi litt opp. vi lurte på om kamakseldrevet skulle stå med den lengste kanten og merkenne utover eller inover. det er merker for instiling av reima på begge sider, men de er plasert forselig, så settes drevet feil vei vil ikke tidspungtenne bil riktig.

jeg lurte på om noen her vet sikkert hvilken vei den skal. skriften og den største kanten inover eller utover?

står ikke noe spesifikt om dette i haynes boka, men på det ene bildet ser det ut som at den bredeste kanten og skriften er inover.

hadde vert helt knall viss noen hadde giddi og gitt meg et svar her.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser dere jo hvis dere tar over toppdekselet og ser hvordan kammene står, er også merker i bakant av toppen ved kjedestrammeren som dere kan se på. (når toppdekselet er av)

Setter dere kamdrevet feil, garanteres bøyde ventiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, vi monterte det med den største kanten og skriften ut. vi dro den rundt manuelt og ingenting som stoppa den. men grunden til at jeg lurer sånn er fordi at når jeg hadde dratt den rundt noen ganger ble deler av reima liggende innenfor drevet, og når jeg ser på bilder av det ser det ut som den bredeste delen og sriften går inover.

så jeg trenger å vite dette sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg ser på de fleste bildenne står den brede og skriften inover. legger også ved et bilde av sån det er nå (brede delen og skriften utover). syntes det ser veldig rart ut at reima skal ligge så sjevt på drevet da det vill bli veldig slitt i kantenne.

IMG_2214.jpg

men det jeg liksom syntes er rart er at ingenting butter når jeg drar den rundt nå viss det er feil vei. mulig at det ikke butter selv om det er feil vei?

lurer også på, dere som sier at jeg kan se det på kamakslen. er det dette merke dere mener jeg ser det på?

aaaaaaaa.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og huske at skrifta skal innover.. Men husker ikke helt, så anbefaler deg sterkt å skru av toppdekselet og se på nullpunktene på kammene.

Gjorde denne feilen selv. Gikk bra med ventiler så det går nok akkurat før det butter. Ca 3 tenner feil blir det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta den over nå. sjekke med det merek på kammene, og så at jeg måtte snu den (skriften inover) og nå starta jo bilen også. bare synd det er litt småtikking pån.

taKK for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.