Anbefalte innlegg

Er det noen som har mål på høyde til originalt motorfeste til Golf 3 VR6 (se bildet). Det gjelder det høyre motorfeste bak (ikke det som står på gearkassen). Jeg har montert inn motor med VF engineering motorfester og det virker som om motor tilter ned mot passasjersiden.

motorfeste.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har mål på høyde til originalt motorfeste til Golf 3 VR6 (se bildet). Det gjelder det høyre motorfeste bak (ikke det som står på gearkassen). Jeg har montert inn motor med VF engineering motorfester og det virker som om motor tilter ned mot passasjersiden.

"Det virker som om motor tilter ned mot passasjersiden."

VR6 motorene tilter normalt litt ned mot passasjersiden mener eg: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at motoren er tilta ned passasjer siden, så dette er nok helt normalt. Kjører selv VF fester og det ble helt likt før og etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en golf 2 VR6 det er snakk om men det skulle ikke ha noen betydning da travers er golf 3 vr6. Ser på VWvortex at det er vanlig at en kutter ned det høyre motorfestet bak med ca 15-20 mm for å få motor "rett" og for å få klaring mellom panser og innsug. I mitt tilfelle må jeg shimse opp det høyre motorfestet bak med ca 20 mm for å "rette" motor opp. Derfor lurte jeg altså på om det kan være så stor forskjell på VF engineering motorfestet og det originale eller om jeg har gjort noe annet "gale" under monteringen.

Er det noen som har et motorfeste liggende og som kan ta målet for meg?

Bildet viser før jeg shimset opp motor..

P1020943.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på min tilter andre veien eg nå, når eg ser det bilde: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfestet må kappes ned 15 mm på en golf 2 når du bygger den om til vr6(Det bakre,høyre)! dette for at den ikke skal butte i panseret når motoren rører på deg! ikke merkbart under kjøring at motoren tilter litt mer mot passasjersiden. Hadde gjort det så du ikke skraper det fine toppdekselet/innsuget ditt i panseret! er enkelt å gjøre og har selv gjort det på min jetta,samt en kompis sin uten problemer! men vi brukte ikke vf sitt framfeste men en alublokk cnc frest for å kunne bruke mk2 travers!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfestet må kappes ned 15 mm på en golf 2 når du bygger den om til vr6(Det bakre,høyre)! dette for at den ikke skal butte i panseret når motoren rører på deg! ikke merkbart under kjøring at motoren tilter litt mer mot passasjersiden. Hadde gjort det så du ikke skraper det fine toppdekselet/innsuget ditt i panseret! er enkelt å gjøre og har selv gjort det på min jetta,samt en kompis sin uten problemer! men vi brukte ikke vf sitt framfeste men en alublokk cnc frest for å kunne bruke mk2 travers!

Jeg er med på alt du sier men problemet er vel at hvis jeg kutter 15 mm av det bakre høyre festet så vil motor tilte enda mer mot pass. siden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker passat vr6 fremre travers så jeg mener jeg kan bruke VF sitt der..

Ja, da kan du bruke det festet:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på alt du sier men problemet er vel at hvis jeg kutter 15 mm av det bakre høyre festet så vil motor tilte enda mer mot pass. siden.....

Det er bare å prøve å lukke panseret det,men tror du uansett må kappe festet 15mm. kutter bare gummien inni festet 15mm,du må også kutte den gjenga hylsa inni. så skrur du bare alt sammen igjen og du har ett lavere feste og du trenger ikke være redd for at motoren skal ta i panseret:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.