#1 Skrevet Januar 1, 2011 (endret) hei. har litt problemer med min audi a4 1,8tq nå. Fikk nylig start på den etter toppskifte. Problemet er da at ikke turtall, bensin eller tempen vises i instrumentet. de første gangende den ble startet opp fungerte dette, men så plutslig sluttet det å fungere. så etter dette har det fungert for det meste ikke fungert. noen som vet hva som er feilen og noe jeg kan gjøre? all annen info fungerer som det skal. takker så mye for svar og all annen hjelp jeg har fått på forumet her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 ingen som vet? noen ganger når jeg skrur på teninga virker bensinmåleren, men med en gang jeg starter motoren går den ned under null igjen. abs lampa og en annen varselampe lyser også når motoren går. desse pleier vell å lyse helt til motoren starter. så det kan kansje vikre som det er noen styringer som ikke henger helt med. trenger virklig hjelp her, takk, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 Prøv å koble av multiplugg på abs ecu å se hva som skjer da, ikke uvanlig at feil på ecu til abs lager slike problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 ok skal prøve dette. men hvor sitter dene pluggen? er det den boksen inni den svarte boksen oppe i høyre hjørnet i motorrommet? og hva skal jeg gjøre når jeg har koblet den av? starte den opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2011 Når instrumenter tøyser koble pluggen av, nede på abs enheten, blir intrumenter normale er ecu defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2011 okey takk. men hvilke av kontaktenne er multipluggen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2011 Ikke der, den som går inn på abs enheten, ca nede under hovedsylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2011 da koblet jeg den kontakten av, og da fungerte alt igjen, det fungerte også etter at jeg hadde koblet kontakten på igjen. takk så mye for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2011 Må nok sikkert bytte ecu for abs.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2011 da er det vell en mulighet for at viserenne vil slutte å fungere igjen da? yakk så mye for all hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...