Motor bytte på a4 fra 1,6 til 1,8t

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt råd og veiledning fra noen som har litt mer peil en meg. Jeg har en audi a4 stasjonsvogn 1997mod 1,6 bensin som er noe slitt på motoren og drikker en hel del olje. istede for å reparere den tenkte jeg å sette in en 1,8t siden denne er litt sprekere:) Passer denne rett oppi eller må jeg bygge om noe?

på forhand tusen takk for alle råd og tips;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer ganske sikkert rett inn mtp. motorfester, plass osv. Mulig du må skifte girkassa også for å få riktig utveksling til å utnytte mer krefter, men er ikke 100% sikker. Du må iallefall ha ledningsnettet, motorstyreenheten, intercooleren og eksosanlegget fra 1.8T. Tar du med instrumentet og tenningslåsen fra donorbilen slipper du sansynligvis nøkkelkoding/startsperrekoding også.

Så spørs det hva biltilsynet sier du trenger i tillegg for å kunne godkjenne dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går ann ja! Gjor det samme i fjor. Motor passer rett nedi, trenger motor m/ledningsnett og motorstyring. Ang startsperre så er det bare å pare instrumentpanel og motorstyring, enkelt for noen med vagcom! Gjort på få sekund.

Du må også skifte bremser fremme, Skiver og kalipter. ellers er det frontbjelke med rør til ic som er nødvendig.

bør også skifte girkasse ja.

Søk i god tid før hos biltilsynet, kan fort gå et halvt år før du får svar på søknad om ombygging.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.