Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en Golf V GT. Denne har en idiotisk "Boost"-bar der hvor vanligvis gradene for motorens temp er (0-90-110). Det som jeg har begynt å tenke litt på, er å skifte ut hele instrumenthuset. Jeg har sett at det er noen på Ebay (både tysk og amerikansk) av typen GTI som inneholder alt jeg har.

Min er av typen stor MFD, slik at e.g denne:

EBAY GTI Tacho instrument

ville passet bra.

Men så er det over til hovedspørsmålet.

Vil bilen starte dersom jeg skifter huset, eller er det en hjerne som inneholder informasjon om bilen?

Jeg antar at KM og historikk overføres til det nye huset? Det er noe jeg håper på, iallefall.

Kan man få et vw-verksted til å gjennomføre denne jobben?

Takk på forhånd for alle svar! :-)

vh,

Vegard Aasen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om det instr. du har funnet der passer eller ikke/lar seg tilpasse din bils funksjoner og styreenheter. Da startsperrestyreenheten er innebygget i instr. starter ikke bilen før dette er tilpasset elektronisk.

Et VAG verksted kan tilpasse instrumentet elektronisk ja mht. startsperrekoding, serviceintervaller osv. Eneste jeg kan tenke meg kan bli et problem er å få tilpasset km stand til å bli riktig. Såvidt jeg veit kan VAG verkstedet kun programmere km stand EN gang på et helt NYTT instrument. Rundt omkring finnes det folk som klarer dette også, men da ikke med hjelp av verkstedlitteratur fra VAG. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, regnet med det vill være litt trøbbel å få dette til på riktig måte. Jeg kan jo forsåvidt ta å forhøre meg om pris på et nytt instrumenthus, men dersom prisen er for høy, hopper jeg bukk over alle tankene jeg har rundt dette. Er passe irriterende å aldri vite hvor varm bilen din faktisk er.

Takk for svar! Får ringe/kjøre ned til Hamax i morgen tidlig for å få svar på spørsmål :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.