#1 Skrevet Januar 2, 2011 Jeg skulle skifte sikring til sigaretttenneren i min -96 S6 2,2 turbo med automat i dag. I leting etter den rktige, tok jeg ut fler av sikringene. Fant den riktige til slutt, men nå har det skjedd noe rart med automatkassa, og dette må ha en sammenheng. På gearindikatoren i dashbordet, lyser alle lampene. Som om den skulle stå i alle gear samtidig.. Når jeg setter den i gear rykker det fælt, den glir ikke mykt i gear. Og når jeg prøver å kjøre, har jeg bare ett gear. virker som den står i andre. Noen som aner hva dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 Få slettet feilkoder så er trolig alt iorden igjen. Bare noen uker siden jeg måtte gjøre det på en c5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 Takk Skal prøve å få gjort dette snarest, så får vi håpe det gjør susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 prøv å ta av batteripolen å vente en stund å sette den på igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2011 Da har jeg pøvd å koble fra strømmen en stund, men det hjalp dessverre ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2011 Da har jeg pøvd å koble fra strømmen en stund, men det hjalp dessverre ikke... Du har ikke trimmet denne bilen, sånn helt tilfeldigvis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2011 Hmmm, den er MTM chippet, men den 303 chippen har sittet der i årevis.. Mener du dette kan ha noen sammenheng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2011 Hmmm, den er MTM chippet, men den 303 chippen har sittet der i årevis.. Mener du dette kan ha noen sammenheng? Ja, absolutt. Girkassen i denne bilen tåler 350 nm. Motoren har 350 nm originalt. Hvor mye gir MTM-chipen? 420-450 nm? Ikke at det ryker med en gang du vrir om nøkkelen, men de fleste med S6 2,2 og chip har jo en litt frisk kjørestil (man chipper ikke for å få det til å gå dårligere), og siden automatkassen ikke akkurat er overdimensjonert hverken i byggemåte eller hva den tåler fra fabrikk, så blir en chip omtrent som å brenne et lys fra begge ender... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2011 Selv om jeg er helt enig i det Dag skriver, mener jeg det er verdt et forsøk å slette evt feilkoder som kan ha kommet av sikringsleken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2011 Da jeg selv er "gubbe", prøver jeg å ta det pent og forsiktig med gearkassa. Den har alltid fungert perfekt, og jeg er temmelig sikker på at jeg selv forårsaket feilen da jeg må ha tatt ut feil sikring mens bilen gikk på tomgang. Takker for alle syn, tanker og meninger omkring dette. Skal få slettet feilkodene, og gi dere en oppdatering på hvordan det gikk. Så imens får jeg la godbilen stå, og kjøre passat noen dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2011 Da er problemet løst. Multifunksjonsbrytere lå inne med feil, og så snart feilkoden ble slettet, var alt i skjønneste orden igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...