#1 Skrevet Januar 2, 2011 Hei Lurer på hvilke drivaksler jeg skal bruke med 1991 V8 understell, og 016 Girkasse? Gjelder min 1985 Audi 100 Type44. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 Har drøftet litt med et annet forummedlem, og han mener S4(C4)-aksler skal funke gull. Synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 Har drøftet litt med et annet forummedlem, og han mener S4(C4)-aksler skal funke gull. Synspunkter? Dersom du har en original AAW-girkasse, så har Audi V8 89-91 egne drivaksler som ingen andre biler bruker. Denne girkassen har jo oljepumpe og er forsterket. Siden sekstrinns med og uten oljepumpe er like store, er det grunn til å tro at femtrinns med og uten oljepumpe er like store, og derfor er det mulighet for at du kanskje må ha disse V8-drivakslene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 Om du tenker på den originale 100-girkassen sammen med V8-forstilling vil drivaksler fra 200 20v passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2011 Dersom du har en original AAW-girkasse, så har Audi V8 89-91 egne drivaksler som ingen andre biler bruker. Denne girkassen har jo oljepumpe og er forsterket. Siden sekstrinns med og uten oljepumpe er like store, er det grunn til å tro at femtrinns med og uten oljepumpe er like store, og derfor er det mulighet for at du kanskje må ha disse V8-drivakslene... Om du tenker på den originale 100-girkassen sammen med V8-forstilling vil drivaksler fra 200 20v passe. Takk for begge svar forresten; Har liggende komplette drivaksler fra Audi 100 (Manuell) og fra Audi V8 (Automat). Behøver jeg kun selve akslingene fra 200 20v, eller trenger jeg knutene også? Eventuelt; kan jeg bruke knutene fra V8 Automat, på 200 20v Akslinger? -Prøver å gjøre det billigst mulig, siden jeg har dette liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2011 Glemte å si at jeg har tilgang på 108mm flenser på girkassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2011 Takk for begge svar forresten; Har liggende komplette drivaksler fra Audi 100 (Manuell) og fra Audi V8 (Automat). Behøver jeg kun selve akslingene fra 200 20v, eller trenger jeg knutene også? Eventuelt; kan jeg bruke knutene fra V8 Automat, på 200 20v Akslinger? -Prøver å gjøre det billigst mulig, siden jeg har dette liggende Iflg ETKA har V8 - selv før facelift - like drivknuter som C4, ikke typ44. De passer kanskje ikke på drivakslene til 200 20v, det må du nok enkelt og greit prøve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2011 Iflg ETKA har V8 - selv før facelift - like drivknuter som C4, ikke typ44.De passer kanskje ikke på drivakslene til 200 20v, det må du nok enkelt og greit prøve... Okei. tok en tlf her nå, har fått ordnet 1stk C4-aksel og en 200 20v-aksel, begge med knute (ettersom jeg forstod). Skal teste i morgen forhåpentligvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2011 Siden man kan flytte fjærbein med nav fritt mellom V8, S4/S6 og 200 20v vil jeg tro det passer om det er ytre knute det er snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...