Hvilke drivaksler med V8 understell og 016 Girkasse?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvilke drivaksler jeg skal bruke med 1991 V8 understell, og 016 Girkasse? Gjelder min 1985 Audi 100 Type44.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drøftet litt med et annet forummedlem, og han mener S4(C4)-aksler skal funke gull. Synspunkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drøftet litt med et annet forummedlem, og han mener S4(C4)-aksler skal funke gull. Synspunkter?

Dersom du har en original AAW-girkasse, så har Audi V8 89-91 egne drivaksler som ingen andre biler bruker. Denne girkassen har jo oljepumpe og er forsterket. Siden sekstrinns med og uten oljepumpe er like store, er det grunn til å tro at femtrinns med og uten oljepumpe er like store, og derfor er det mulighet for at du kanskje må ha disse V8-drivakslene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du tenker på den originale 100-girkassen sammen med V8-forstilling vil drivaksler fra 200 20v passe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har en original AAW-girkasse, så har Audi V8 89-91 egne drivaksler som ingen andre biler bruker. Denne girkassen har jo oljepumpe og er forsterket. Siden sekstrinns med og uten oljepumpe er like store, er det grunn til å tro at femtrinns med og uten oljepumpe er like store, og derfor er det mulighet for at du kanskje må ha disse V8-drivakslene...

Om du tenker på den originale 100-girkassen sammen med V8-forstilling vil drivaksler fra 200 20v passe. :)

Takk for begge svar :) forresten; Har liggende komplette drivaksler fra Audi 100 (Manuell) og fra Audi V8 (Automat).

Behøver jeg kun selve akslingene fra 200 20v, eller trenger jeg knutene også? Eventuelt; kan jeg bruke knutene fra V8 Automat, på 200 20v Akslinger? -Prøver å gjøre det billigst mulig, siden jeg har dette liggende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si at jeg har tilgang på 108mm flenser på girkassen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for begge svar :) forresten; Har liggende komplette drivaksler fra Audi 100 (Manuell) og fra Audi V8 (Automat).

Behøver jeg kun selve akslingene fra 200 20v, eller trenger jeg knutene også? Eventuelt; kan jeg bruke knutene fra V8 Automat, på 200 20v Akslinger? -Prøver å gjøre det billigst mulig, siden jeg har dette liggende :)

Iflg ETKA har V8 - selv før facelift - like drivknuter som C4, ikke typ44.

De passer kanskje ikke på drivakslene til 200 20v, det må du nok enkelt og greit prøve...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg ETKA har V8 - selv før facelift - like drivknuter som C4, ikke typ44.

De passer kanskje ikke på drivakslene til 200 20v, det må du nok enkelt og greit prøve...

Okei. tok en tlf her nå, har fått ordnet 1stk C4-aksel og en 200 20v-aksel, begge med knute (ettersom jeg forstod). Skal teste i morgen forhåpentligvis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden man kan flytte fjærbein med nav fritt mellom V8, S4/S6 og 200 20v vil jeg tro det passer om det er ytre knute det er snakk om. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.