#1 Skrevet Januar 2, 2011 turboen kutter momentant hvis jeg drar den ut max med n75H ventilen. også hvis jeg kobler n75 fra wastegate drar bilen bra men kutter plutselig momentant og dra . Da må jeg stoppe motoren og ut med nøkkel og starte opp igjen- alt virker igjen. hva er det som som gjør dette? hvordan kan jeg skru opp trykket uten at den skal kutte sånn? regner med at det er en slags nødmodus den går inn i. jeg kan fint kjøre normalt med bilen det er bare at jeg har 0 turbotrykk og som jeg skreiv så blir alt bra igjen hvis jeg stopper og starter bilen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 Blir for mye trykk og den går i nødmodus Må nok bruke orginal ventilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 ok,greit det, men den er jo chippet og jeg tør påstå at med n75 H så er det ikke så veldig mye mer trykk å hente så syns det er rart at det er så liten margin... feks: hvis jeg setter på en større turbo uten å mappe så vil den gå i nødmodus og kutte turbon hvis den får et visst trykk? bare spør for å skjønne systemet... må jo være en sensor et sted som må kunne lures.. er ikke mye forskjell i trykk, men responsen på motoren er en godel bedre med n75h enn med orginalen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 Ja sleit med dette sjøl på en golf jeg monterte k04 på.. Kuttet hele tiden slik som du sir å fant ikke noe som var feil. Så leste jeg tilfeldigvis på nettet at ecs n75 race ventilen (samme som H) ga for mye lade trykk. ECU'en tåler 1,4bar å går den over så kutter hjernen å går i nødmodus. Måtte gå tilbake til orginal ventilen og da fungerte den som den skulle Dette gjelder biler over 02mod. Lader vel sjeldent over 1,4-1,5 bar uten sprut så større turbo bør gå bra om man ikke skal lade enda mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2011 ok, jeg forstår, takker for hjelpen Espen! trur jeg må skaffe meg en justerbar turbotrykkventil så jeg kan få ut det lille ekstra uten at den kutter.. driver å planlegger å sette inn en større turbo snart ,men er usikker på om det holder me 250-260hk eller om jeg kommer til å angre og heller bør prøve å få tak i en gt28rs....? åssen gikk bilen med den k04 turboen? holder det eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2011 ok, jeg forstår, takker for hjelpen Espen! trur jeg må skaffe meg en justerbar turbotrykkventil så jeg kan få ut det lille ekstra uten at den kutter.. driver å planlegger å sette inn en større turbo snart ,men er usikker på om det holder me 250-260hk eller om jeg kommer til å angre og heller bør prøve å få tak i en gt28rs....? åssen gikk bilen med den k04 turboen? holder det eller? Den ladet 1,4 slik den skal gjør med orginal ventilen å 1,5 med race(H) ventilen så merket ikke akkurat noe forskjell Og bilen går godt nok den uten å trenge å tenke på at noe går istykker. Blir jo aldri nok men skal du ha noe stort mer så må man jo oppgradere resten samtidig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2011 ja er klar over at det koster... må vel bytte clutsh og svinghjul. eksos ,lmm hus+ slange ,dyser,manifoil og turbo hvertfall. får se-har fått en pris på en turbo og innsugslange og bostkontroller som skulle kunne levere ca 250-260hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...