Får ikke start pga alarm, fjernkontroll defekt - S4 92-mod

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg har et problem med min audi s4 92 2,2tq 20vt aan.

problemet er at jeg får ikke start på bilen pga at alarm fjernkontrollen har tatt kvelden.

ikke vet jeg hvilken alarm det er heller.

så mest sannsynligvis så er det vel startsperren som har slått inn. når jeg kobler på strøm på batteriet og vrir om tenninga så fungerer alt, men bilen vil bare ikke starte..

er det noen som vet hvordan man omgår alarm/startsperre osv. det sitter en boks i motorommet men som jeg selvfølgelig ikke har nøkkel til.

jeg skal inn på verksted med bilen i løpet av uken for å skifte alarm og sentral lås, men får desverre ikke kjørt bilen dit..

hjelp mottas med stor TAKK:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som regel er det kun en kontakt som må dras av kotroll boksen til alarmen og jumpes over til + så starter bilen. er i alle fall sånn på defa alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på bilradio spesialisten her i trondheim, de kunne ikke hjelpe meg med engang desverre. å kunne heller ikke gi meg noen pris for å få fikset det. de kunne bare se litt på det sa de, så det holder ikke.

jeg åpnet den kontroll boksen i motor rommet og ødela låsen der jeg kunne bruke en nøkkel som ikke finnes lengre. brukte så et skrujern, da fikk jeg start på bilen.

kjørte en liten tur før alt bare plutselig koblet inne igjen. da virket det som om bilen var tom for strøm samtidig som at alarmen hadde koblet inn igjen:(

men er det noen som har forslag til hvilke firma som kan evt hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har ikke vanlig startsperre orginalt. Du har vel heller ikke ettermontert startsperre med brikke som puttes inn i en av bryterne på dashbordet?

Ta bilde av alarmboksen og legg det ut her, mulig noen kan hjelpe.

Under kjøreturen som du skriver om i post 3, stoppet bil under kjøring?

Ellers kan det være at folk kan være litt restriktive med å hjelpe med startsperrer/alarmer her på et åpent forum, da det kan fungere som en tyveriskole.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

er vel uoriginal alarm og startsperre på den regner jeg med. og jeg har heller ikke ettermontert noe som helst:)

skal ta meg en tur på verkstedet og få tatt noen bilder i løpet av ettermiddagen så får vi se om det er noen som kjenner igjen noe her:)

ja den stoppet under kjøring.

den har stått uten strøm under juleperioden (dog inne da) så jeg kjørte den hjem fra verksted da jeg fikk start på den, lot den stå hjemme i ca 5 timer, ut å kjøre på vei til jobb igjen , da den plutselig døde.

ja, skjønner det kan virke litt skumt alt dette her ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste her er vel å ta ut hele boksen og koble ledningsnettet sammen slik det skal være igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan finnes en så enkel løsning som det? jeg selv er jo helt grønn på slike ting da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På såpass gamle alarmer så er det som regel bare en kabel som skal til for start som blir kappet og går gjennom alarmboksen, og er brutt når alarmen ikke er deaktivert. Det kan være noe ifm tenningen, bensinpumpe eller selvstarteren. Finn ut hvilke ledninger det er og koble dem sammen, resten kan som regel sitte slik de gjør nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.