#1 Skrevet Januar 2, 2011 (endret) Hei. Det har oppstått en feil med dørlåsen på bilen jeg prøver å selge, sannsynligvis som følge av et innbruddsforsøk. Vet at denne dørlåsen er byttet tidligere og var montert slik at låse sylinderen ikke var i flukt med dørhåndtaket; låse sylinderen (det punktet man stikker nøkkelen inn i) var mellom 7 og 10 mm lenger inn mot midten av bilen. Dette synes jeg høres feil ut og nå er den ødelagt og demontert. Lurer på om noen vet om det er flere varianter av disse låsesylinderene, evt. også om noen vet hva som passer min bil? Reg nr. er AA32624 Bilen er en 1992 Audi 100 2,8 Quattro importert fra Tyskland i 1995 Legger ved noen bilder av den gamle sylinderen jeg mener ikke er riktig. Takknemlig for alle svar. Svaret på dette fikk jeg av Møller bil på Jessheim: grunnen til at låse sylinderen ikke var i flukt med dørhåndtaket var feilmontering av et verksted fra før min tid. Delen som er avbildet består av flere deler og alle bortsett fra en kommer i én variant. Det er den delen staget stikkes inn i som er kommet i ny utgave. Tror bare den nye varianten er å få tak i. Dette har såvidt jeg kan skjønne ingen praktisk betydning annet enn at staget som skal inn må justeres litt når man monterer (dette gjaldt i hvertfall på min bil). Jeg betalte kr. 371 inkl mva, rabatt og koding til gammel nøkkel. Dette til informasjon. mvh Martin Ulsaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...