Golf G60 vs Donkervoort D8

Anbefalte innlegg

For de som ikke vet hva en Donkervoort er, så er det altså en Nederlandsk roadster, en modernisert Lotus 7-design. Nyere modeller, som den D8en i filmen, har VAG's 1.8T under panseret, i denne filmen er den bestykket med en 180-hk versjon, og veier ca 650 kg.

http://desktopia.tripoduk.com/downloads/G60%20versus%20donkervoort.wmv

Og slik ser en Donkervoort D8 ut, kul bil!

donkervoort_d8_180.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror g60'en vant jeg! Spørs om ikke noen hadde vært å fikla litt med den, for den flyttet seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm er det slett research fra Per L. i dag... ;) (I allefall et par år gammel video)

Dette er ikke noe G60 og mest trolig ikke noe Dunkervoort.

Golf 2'en har en meget modifisert 20V på 385+hk (noe modifsert av Jabbasport/eieren), 6trinns semi-sekvensiell girkasse og quaife diff. Hjuloppheng er bygget på 28serien til Koni (race demper serien).

Den bilen sto omtalt i THE GOLF mag. Jabbasport har lagt ut sidene her

"Super7en" mest trolig er en Caterham (ingen turbo lyd her og vi er i England på Brandshatch).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes han sjaføren i Donkervoorten (OUPS, ser nå at det visstnok ikke var en Donkervoort) hadde MYE å gå på. Ikke akkurat Shumacher, nei.

Forøvrig satte en Donkervoort D8 ny rekord for 'standardbiler' (biler med skilt og gategodkjente dekk) rundt Nürburgring Nordschleife i høst. Husker ikke helt tiden, men den slo den gamle (satt med en Porsche Carrera GT) med et par sekunder eller noe sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm er det slett research fra Per L. i dag... ;) (I allefall et par år gammel video)

Det er ikke slett research, det er faktisk ingen research at all! Jeg bare så den på et annet forum, og syntes det var kult at Golfen dro av gårde, så jeg postet den her også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.