#1 Skrevet Januar 2, 2011 (endret) Har en 1991mod Audi 100 2,3 quattro avant,type44,mener det er NG motor i denne. Plages med at motor blir for varm. Går helt fint å kjøre med(ligger på 90grader da),men kan ikke stå så lenge på tomgang. Går fort opp mot 100grader uten at vifte slår inn, det som er det rare er at vifta slår inn når jeg stopper bilen,når den nesten er 100grader Hva kan dette vere? tempføler? termostat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 Termogiveren til vifta kan det virke som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 Temp.bryteren i radiatoren er muligens defekt. Lask over kontaktene i pluggen, om vifta da starter så er bryteren defekt. Grunnen til at vifta starter når du stopper motoren er at det står en temp.føler i bakkant på toppen som føler på temp. i motorrommet. Blir det for "hett" under panseret så starter vifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 Temp.bryteren i radiatoren er muligens defekt. Lask over kontaktene i pluggen, om vifta da starter så er bryteren defekt. Grunnen til at vifta starter når du stopper motoren er at det står en temp.føler i bakkant på toppen som føler på temp. i motorrommet. Blir det for "hett" under panseret så starter vifta. Har lasket over kontaktene nå,og vifta startet. Må vel prøve med ny bryter i mårgen. Takk for hurtige svar fra begge:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2011 Mener å huske at temp-bryteren på radiatoren legger kontakt ved 102 eller 105 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2011 Mener å huske at temp-bryteren på radiatoren legger kontakt ved 102 eller 105 grader. Det mener jeg også. Har en 100 2,3 selv, men her er giveren til instrumentet død, så jeg kan ikke fortelle hva denne har for temperatur, men både min gamle Coupe fra 87, og 2 forskjellige B4 med NG fra 92 og 93 jeg har hatt lot tempen gå opp mot 105 før viften starter. Virker som om dette er slik det skal være på de gode gamle femmerne. Man må ikke glemme at kjølevæsken har kokepunkt på opp mot 120 grader ved korrekt blandingsforhold, enda en anelse høyere på motoren siden anlegget er under trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2011 Ny bryter montert,alt i orden. Stemmer som dere sier,måler viser ca 100grader så starter viften. Var godt over 100 i går,uten at viften startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...