02 Golf 110TDI kutter ved pådrag

Anbefalte innlegg

Av og til, når jeg gir full gass så kutter den, bare putrer å står i.. Slipper jeg gassen og lar den gå på tomgang så kommer den seg igjen.. Spesielt på 1 og 2 gir ved full pådrag fra bunn av.. Akkurat når den får ladetrykk..

 

Og Kjørte Drøbakstunellen på julaften, lå i ca 80 i bunn og ga full gass for å kjøre forbi i tofelten oppover, da kutta den bare når ladetrykket kom, og jeg klarte ikke mer enn 70km oppover:p Kom på toppen, skrudde av og starta den igjen, så var den helt fin...

 

Kan det være LMM'en som er tullete? Det satt et K&N filter på den når jeg kjøpte den, men det fjerna jeg rimelig fort og satte på org. luftfilterboks... Ellers er den ikke chippet eller noe... Dønn orginal..

 

Har forresten ikke lest ut noe feilkoder enda.... Burde kanskje det... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta diagnose, mulig det er lmm, men kan være mye annet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta diagnose, mulig det er lmm, men kan være mye annet også.

 

Hva annet kan det være? Syns uansett den virker veldig død til vanlig også... Caddyn min er jo ti ganger sprekere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være turbo/styringen eller annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

Der ligger nok synderen... Men hva betyr Positive Devaition?

ROSS-TECH sier dette...

 

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke regulering i turboen som går tregt da? Henger for lenge ved pådrag før den regulerer ned igjen, og dermed nødmodus og feilkode på ladetrykk, reguleringsgrense overskredet. Kan være greit å kontrollere vakumslanger først da, men du kan også kjenne på reguleringsarm på turbo om denne går tregt og ujevnt. Har vært borti at reguleringen i turboen går tregt med tiden.

Positive Deviation= positivt avvik, altså før høyt ladetrykk i forhold til foreskrevet.

 

Mvh Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

Positive er som nevnt for høyt ladetrykk.

Er nok det som gjør at den går i limpmode.

Kan være hvem som helst av de nevnte, så hvis du har tukla med noe nylig, så bør du sjekke det først :)

 

Men ikke for det.

- Hvis det er som du mener - at den drar dårlig, så kan det være feil på måling av ladetrykket da, altså at den gir for høyt signal, selv om jeg ikke tror det er så vanlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke tukla med den. Men når jeg kjøpte den var ene trykkslangen av... Men den har jeg festa igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Charge Pressure Control.. Hvor sitter den, og hva er det? Det er jo ikke det samme som N75'n ? Turboen er ny for 50 000km siden ca..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på.

Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden.

Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Charge Pressure Control.. Hvor sitter den, og hva er det? Det er jo ikke det samme som N75'n ? Turboen er ny for 50 000km siden ca..

 

N75 styrer vnt-mekanismen på turboen , så i bunn å grunn så er det jo den?

 

Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på.

Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden.

Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. :)

 

Høres sannsynlig ut.. At den måler høyere trykk enn hva det faktisk er...

Mye koster en ny sånn MAP, manifold trykksensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på.

Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden.

Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. :)

 

Hjertelig:) Jævlig irriterende å måtte trå forsiktig på gassen hele tiden.. Forbikjøringer og slikt er nesten bare å glemme om en ikke sparer fart flere mil føre..heh.. Men da blire vel ordnings:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 styrer vnt-mekanismen på turboen , så i bunn å grunn så er det jo den?

Høres sannsynlig ut.. At den måler høyere trykk enn hva det faktisk er...

Mye koster en ny sånn MAP, manifold trykksensor?

 

Ja, N75 styrer vnt-mekanismen og det er sjeldent feilen er n75, folk skifter denne altfor raskt og er som regel 90% denne som ikke er synderen.

 

En manifoldtrykksensor koster ca 500kr hvis den kjøpes f.eks hos MECA, som selger bosch.

Det som regel som skjer er når feil 17965 er map sensoren innbiller seg høyere turbotrykk enn det er, og gir beskjed til hjernen, obs obs! For høyt trykk, nødmodus neste takk....(enkelt forklart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.