#1 Skrevet Januar 2, 2011 (endret) Av og til, når jeg gir full gass så kutter den, bare putrer å står i.. Slipper jeg gassen og lar den gå på tomgang så kommer den seg igjen.. Spesielt på 1 og 2 gir ved full pådrag fra bunn av.. Akkurat når den får ladetrykk.. Og Kjørte Drøbakstunellen på julaften, lå i ca 80 i bunn og ga full gass for å kjøre forbi i tofelten oppover, da kutta den bare når ladetrykket kom, og jeg klarte ikke mer enn 70km oppover:p Kom på toppen, skrudde av og starta den igjen, så var den helt fin... Kan det være LMM'en som er tullete? Det satt et K&N filter på den når jeg kjøpte den, men det fjerna jeg rimelig fort og satte på org. luftfilterboks... Ellers er den ikke chippet eller noe... Dønn orginal.. Har forresten ikke lest ut noe feilkoder enda.... Burde kanskje det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2011 Ta diagnose, mulig det er lmm, men kan være mye annet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2011 Ta diagnose, mulig det er lmm, men kan være mye annet også. Hva annet kan det være? Syns uansett den virker veldig død til vanlig også... Caddyn min er jo ti ganger sprekere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2011 Kan være turbo/styringen eller annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2011 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Der ligger nok synderen... Men hva betyr Positive Devaition? ROSS-TECH sier dette... 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2011 Er ikke regulering i turboen som går tregt da? Henger for lenge ved pådrag før den regulerer ned igjen, og dermed nødmodus og feilkode på ladetrykk, reguleringsgrense overskredet. Kan være greit å kontrollere vakumslanger først da, men du kan også kjenne på reguleringsarm på turbo om denne går tregt og ujevnt. Har vært borti at reguleringen i turboen går tregt med tiden. Positive Deviation= positivt avvik, altså før høyt ladetrykk i forhold til foreskrevet. Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2011 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles Positive er som nevnt for høyt ladetrykk. Er nok det som gjør at den går i limpmode. Kan være hvem som helst av de nevnte, så hvis du har tukla med noe nylig, så bør du sjekke det først Men ikke for det. - Hvis det er som du mener - at den drar dårlig, så kan det være feil på måling av ladetrykket da, altså at den gir for høyt signal, selv om jeg ikke tror det er så vanlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2011 Jeg har ikke tukla med den. Men når jeg kjøpte den var ene trykkslangen av... Men den har jeg festa igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2011 Men Charge Pressure Control.. Hvor sitter den, og hva er det? Det er jo ikke det samme som N75'n ? Turboen er ny for 50 000km siden ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2011 Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på. Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden. Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2011 Men Charge Pressure Control.. Hvor sitter den, og hva er det? Det er jo ikke det samme som N75'n ? Turboen er ny for 50 000km siden ca.. N75 styrer vnt-mekanismen på turboen , så i bunn å grunn så er det jo den? Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på.Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden. Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. Høres sannsynlig ut.. At den måler høyere trykk enn hva det faktisk er... Mye koster en ny sånn MAP, manifold trykksensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2011 Sitter på ene trykkrøret inn mot innsug, med en stikker på.Hadde akkurat samme feilen på passaten for 2 år siden, akkurat samme feilkoden. Med ny manifold trykksensor ble den god igjen, ikke et feilslag siden. Hjertelig:) Jævlig irriterende å måtte trå forsiktig på gassen hele tiden.. Forbikjøringer og slikt er nesten bare å glemme om en ikke sparer fart flere mil føre..heh.. Men da blire vel ordnings:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 1, 2011 N75 styrer vnt-mekanismen på turboen , så i bunn å grunn så er det jo den?Høres sannsynlig ut.. At den måler høyere trykk enn hva det faktisk er... Mye koster en ny sånn MAP, manifold trykksensor? Ja, N75 styrer vnt-mekanismen og det er sjeldent feilen er n75, folk skifter denne altfor raskt og er som regel 90% denne som ikke er synderen. En manifoldtrykksensor koster ca 500kr hvis den kjøpes f.eks hos MECA, som selger bosch. Det som regel som skjer er når feil 17965 er map sensoren innbiller seg høyere turbotrykk enn det er, og gir beskjed til hjernen, obs obs! For høyt trykk, nødmodus neste takk....(enkelt forklart) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...