Anbefalte innlegg

skal ha på noen bredda stål på min -95 bruks passat. hvor breit er det plass til under hjulbuene. skal ha på 195-45. dekk så det må bli strekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha på noen bredda stål på min -95 bruks passat. hvor breit er det plass til under hjulbuene. skal ha på 195-45. dekk så det må bli strekk :)

 

Dette blir vel seriøst altfor små hjul på en brukspassat? Ville valgt 16 eller 17 tom isteden, 15 hvis du skal ha bunnpanna nedi asfalten hele tiden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredde er ikke noe problem. Må nok valse litt men skal gå greit på uten skamsenk. Jeg kjører 15" på min og syns det er absolutt det minste som funker uten at felga ser alt for små ut i buene. Vurdere oppgang til 16" selv da jeg syns det er på kanten med 15" Lavt blir det uansett ;) legger bilen på bakken med 15" og litt mods.

 

btw. 9" bak kan bli trangt men lar seg gjøre. Ville evt valgt 8" rundt hele for å slippe masse arbeid. De bredda stålfelga jeg hadde i starten var 8" et 20 det funka uten subbing i hele tatt slengt helt nedpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen str på dekk hadde du på da. vurderte 8x14" rundt om ja med 195-45 dekk på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195.45.15 jeg hadde. Toyo proxes. fin strekk. bruker det på 8,5" brede og btw

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195.45.15 jeg hadde. Toyo proxes. fin strekk. bruker det på 8,5" brede og btw

 

høres bra ut, hva slags senk hadde du på da? og gjerne et bilde av de hjula hvis du har det får hånden : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant bilder av luft og hjul, og luft som hadde godt ut, kjipe saker. noen justerbart tilsalgs? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9" er ikke noe problem bak på disse bilene, ikke med mindre innpresset er på minussiden. Foran er det litt dårligere plass, så der bør innpresset være rundt 20 på 8" bred felg.

 

14" blir for lavt om du skal senke såpass at du ikke har 4meter med luft mellom dekk og skjermbue - har du i det hele tatt peiling på hvor lave disse bilene er under? : rolleyes 15" er absolutt det minste du kan ha.

 

Min gamle (nå frøkna sin bil) med 8x15 ET22 spacet ut til ET2 foran (maksimalt med camber), og ET7 bak, med 185/45-dekk rundt baut og rundt 100-110mm senking. Også godt "masserte" hjulbuer:

IMG_4637.jpg

 

IMG_4278.jpg

 

Bakerst på kanalene, travers, bærebruer og generelt mange forskjellige steder under bilen er veldig utsatt, og du kommer til å slå oppunder før eller seinere:) De er egentlig like lave under hele veien, så å si.

 

Tom Are Andresen eller Håkon Sandberg skaffer justerbart til deg. Begge kan anbefales!

 

Edit: Litt dårlig bilde, men her er det faktisk 9x16 ET18 som er spacet ut til ET3 bak, og det hadde kommet til å fungert gull - så det er ingen tvil om at det god plass bak på disse bilene:

09122009580.jpg

 

Foran hadde det vært verre å kjørt med samme dim og innpress, så der hadde man måtte ha tydd til valsa for å plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for bilder, og info, har noen azeva lokk felger i 7x16 med 195-45 på. men vil ha mindre og breiere med strekk. de er vel ikke lavere enn en golf2 under vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er lavere jo. Med også lavere travers og faktisk bakerst på kanalen er et problem da du har en større akselavstand på disse bilene en på en golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så da er det bare å skrinlegge 14" prosjektet og gå får de 16" å senke 40/40 eller 40/60...... `? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller senke skikkelig og slenge på gewinde og få den nedpå rundt 80-90

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2er Golf er høye under i forhold til disse bilene. 7x16 med 195/40 dekk og skikkelig godsenk kommer til å bli knall: ja : Får ikke noe strekk og den slags, men riktig ET/spacet bak og det kommer til å se bra ut.

 

Skrinlegge 14"ere ville jeg uansett ha gjort, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er jo fan av små hjul med god strekk, serlig på vasservw for måle litt og se hvordan dette tar i vei, har jo noen dager igjen av vinteren her ser det ut som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så da er det bare å skrinlegge 14" prosjektet og gå får de 16" å senke 40/40 eller 40/60...... `? :(

 

Da fikk jeg "rett" likevel da :)

 

9x16 ET15-20 med 215/35 kunne jo blitt rimelig hot også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dere som sier at disse er lavere under enn golf 2. Nå har ikke jeg testa så mye med de bilene dere har, men har selv en 35i (før facelift) og denne er mye mer kurrant ift. subbing under enn min gamle golf. Begge bilene har blitt kjørt med 165/40-16 med justerbart understell til golf 2 justert i bunn, og passaten min går klar mange steder som jeg subba med golfen. Selv fartsdumper hvor golfen subbet går passaten glatt over til tross for lengre akselavstand. Mitt inntrykk er at passaten er både høyere og flatere under enn golf 2. (Altså, det subber med passaten også, men golfen var faktisk værre.) Eneste problemet jeg har vært borti med passaten er at innfestinga til bakstillinga subber dersom både bagasjerommet og baksetet er fullt, men dette testet jeg aldri med golfen : rolleyes

 

Det kan da ikke være så stor forskjell på gulvet i en 35i før og etter facelift?

 

Uansett vil jeg tro at 14" blir i laveste laget, selv om jeg må innrømme at jeg har vært inne på tanken selv. Tror du vil risikere at bilen blir liggende på buken og spinne dersom hjulet skal sitte høyt nok i hjulbuen til at det ser bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for for at du løfter litt positivitet her, er verdt og prøve en eller annen sommer, ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.