Noen som vil skru på audi 2,5 tdi v6?

Anbefalte innlegg

hei jeg vil ha byttet kamakseler og kam reim på min 99 audi 2,5 tdi v6... noen som vil hjelpe med det i østandet???? på en eller annen måte????:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

En bekjent har spurt meg om det samme.

Han har en 2,5tdi v6 som må bytte kammer og turbo. Ikke dum jobb å spesialisere seg på dette ;)

Så om noen er intressert i å skru finnes det fler biler i området å ta tak i, (denne står i porsgrunn)

Den som skal ta denne jobben må såklart være kvalifisert på dette og helst gjort det før. Ettersom feiling her fort kan bli kostbart. Send PM om du er intr.

Beklager til trådstarter om du syntes jeg kupper tråden din.. (men det kan jo være med på å øke interresen og synligjøre at det er fler som er intresserte:) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par ting dere bør vurdere før dere setter bort jobben er:

• Det oppstår ofte ekstra trøbbel som man kommer til å ville gjøre noe med i samme slengen, dette kan komplisere og fordyre operasjonen. Det er feks glødeplugger som sitter fast, vifteremstramme-mekanisme som er slitt og sender vifterem i feil bane, div oljelekkasjer, sliten turbo, div bolter som knekker eller ødelagte gjenger i aluminium.
  • Det finnes nok av eksempler på fel som oppstår rett etter slike operasjoner, feks fortsatt tikking (av ukjent årsak) og vippearmer som detter av like etter oppstart (ligger eksempler på dette her på forumet)
  • Det finnes også eksempler på nye kamsett som er utslitte overraskende fort (15-50.000 km)

Av nevnte grunner må man være kaldblodig og ansvarsløs dersom man skal påta seg slik jobb dersom man ikke er ansatt i et ansvarlig firma, eller har en særlig god dialog mellom partene og forståelse for eventuelle komplikasjoner. Likeså må man være en gnien gambler dersom man som bileier setter bort jobben til noen som ikke:

• stiller med deler av kjent og solid kvalitet
  • har god kompetanse på akkurat denne motoren
  • er et ansvarlig og seriøst firma som man kan reklamere overfor etter et par uker eller noen få år dersom trøbbel oppstår som følge av dårlig håndverk eller materialkvalitet
  • kan gi en fast pris på jobben og samtidig har avtalt hva de vanligste ekstra-problemene vil koste.

Moralen er:

Gjør jobben selv, da har du kontroll på kostnadene og kvaliteten, bruk how-to tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059

Eller betal det slik jobb koster hos et anerkjent firma, og gjør i forkant en god avtale om eventualitetene som kan oppstå underveis og etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.