#1 Skrevet Januar 3, 2011 Jeg antar at det fra tidspunktet en bil modell går i produksjon til den går ut av produksjon vil det i dette tidsrommet komme noen oppgraderinger på softwaren som i antall vil være forskjellig fra modell til modell ? Finnes det noen oversikt over antall og tidspunkt for dette på min bil ? Noen som vet, eventuelt hvor / hvem kan jeg få denne informasjonen fra ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2011 Tror ikke det er så mange andre enn Møller som sitter på denne infoen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2011 Takk for tipset jeg får prøve med noen telefoner i håp om å treffe rett person! Jeg har forsøkt en kundemottager tidligere hos Møller men han bare var der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2011 må nok koble bilen online hos merkeversted for å se om det er noen nye sw oppdateringer,alt kjøres online nå mot fabrikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2011 Ja det er jeg klar over og sw oppdatering har jeg fått utført hos Møller! Men ingen kan fortelle hva som oppdateres, hvor mange oppdateringer osv Jeg trodde det var service bulletiner som fortalte litt om dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2011 som regel er det ikke noe bulletiner på det,kan være aksjoner som innebefatter en opdatering,da står det litt forklart hva som er problemet i ett aksjonsskriv hos møller. det må jo være en grunn hvis det oppdateres? blir som regel ikke oppdatert uten det foreligger ett problem/klage eller aksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2011 Takk for info! Siden oppdateringer skjer online behøver ingen å sette seg inn i disse oppdateringene. Hvis det er mulig kunne jeg tenke meg en oversikt på min bil ? Teknisk avdeling Møller kan sikkert svare på dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2011 Hva skal du med dette om jeg tør spørre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2011 Jeg er bil Interessert og nysgjerrig på hva som skjer underveis med bilenes teknologi og spesielt min Den hadde vært produsert i en del eksemplarer når min ble tatt i bruk 18.05.2006 Har det etter denne dato vært behov for å oppdatere / utbedre oppsett i ECU eller var bugs fjerna på biler produsert tidligere, altså på biler produsert end 2004, 2005 og første del av 2006 Jeg husker Mercedes-Benz kom med ny E-Class, flere titalls sensorer og følere ble fjernet etter første års produksjon på grunn av masse feil. Er Audi bedre ? Jeg håper og tror det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2011 Hvis du har en 05-06 2.0tdi A6 så er nok ECU programmert opp en gang, dette for å gi mindre dreiemoment på førstegir--> clutchen holder lengre. Til MMI'en er det kommet en bråte, og den nyeste heter vel 55.70 om jeg husker rett, om du trykker setup-->settings-->version så ser du hvilken du har i øverste linje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2011 Jeg snakket med en kar hos Møller om dette og det blir som annen software, det er siste versjon som gjelder. Siden det er et hav med utstyrsvarianter, motortyper, gearkasser osv så er det ingen direkte oversikt over hvilke oppgraderinger som gjelder spesifikk for min bil. Da er det bare å sjekke at det er siste versjon som ligger inne og tute og kjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...