#1 Skrevet Januar 4, 2011 (endret) Har en A6 2.0 2006 modell 4F. I dag satt jeg meg i bilen og startet da jeg skulle svinge merker jeg at servoen er borte. Ikke helt uten servo da men ganske tungt å svinge ja. Har kjørt diagnose på den og da får jeg 02661 - Wire for Speed Signal feil, ved forsøk på sletting så kommer det 02095 - Component Protection Active . Har søkt flere steder men finner ikke noe info om lignende. Sikringer er ok. Noen som kan lede meg i riktig rettning her eller om noen har en krets skjema så jeg kan se hvor signalet går fra så hadde det vart lettere å gå fremm. Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2011 Sålenge den er komponent beskyttet MÅ du til Møller for å få det ordnet... Løsningen er å koble seg online mot fabrikken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2011 Sålenge den er komponent beskyttet MÅ du til Møller for å få det ordnet... Løsningen er å koble seg online mot fabrikken... Hørtes dyrt ut men det er temmelig rart da det liksom bare komm pluttselig. Tror du kanskje at de med en diagnose og feil kode fjerning kan fikse problemet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 Jeg vet ingenting om feilen, men de tok vel 600,. for å fjerne komponentbeskyttelse på AC'en min da jeg byttet den. Men det høres rart ut at det og feilmeldinger hører sammen... Kanskje en komponent har blitt skiftet utenfor Møller/Audi systemet tidligere? komponentbeskyttelsen er der for at ting ikke skal fungere når de kommer i en ny bil uten at Audi går god for det, da kan ikke stjålne deler brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2011 Jeg vet ingenting om feilen, men de tok vel 600,. for å fjerne komponentbeskyttelse på AC'en min da jeg byttet den. Men det høres rart ut at det og feilmeldinger hører sammen... Kanskje en komponent har blitt skiftet utenfor Møller/Audi systemet tidligere? komponentbeskyttelsen er der for at ting ikke skal fungere når de kommer i en ny bil uten at Audi går god for det, da kan ikke stjålne deler brukes. Jeg har hatt instrument bytte på min da og det er 1 år siden. Og da så er det Møller som utførte jobben så klart for det var det opplegget med comp protection som måtte fjernes og programeres mot fabriken etc, så det er helt riktig det du sier. Men nå ang servotronicen så er det ingenting som er enten byttet eller tatt ut etc. Så det er meget rart at comp prot skal bare slå inn liksom. Kan eg spørre hvilken møller du brukte for 600,- da det ikke var så dyrt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2011 Møller Haugesund, litt langt å kjøre for deg, kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2011 Møller Haugesund, litt langt å kjøre for deg, kanskje Hehehe ja det blir det ja. Takk for svar uansett. Har ikke funnet ut enda hva som e feilen nei. Håper noen flere kan komme med tips/innspill for hvor kan jeg prøve å feilsøke utenom sikrings bokser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2011 ingen som har vart bort i noe slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2011 Hei.virker som du må grunninsille rattsensorvinkelen,madamens a3 05 mod har hadd den samme feilen. Fikk ikke til med vag com,møller tok 750.- for ny grunninstiling. Lyser esp lampa? Du kan få denne feilen om du blir strømmløs,eller kobler av batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2011 Hei.virker som du må grunninsille rattsensorvinkelen,madamens a3 05 mod har hadd den samme feilen.Fikk ikke til med vag com,møller tok 750.- for ny grunninstiling. Lyser esp lampa? Du kan få denne feilen om du blir strømmløs,eller kobler av batteriet. Hei.. Det var bra tips da. No nytt hører man hver dag. Nei det lyser ingen ting, ingen varsel eller no. Ok så en grunninstiling kan fikse prob ja. Batteriet er ikke nytt men heller ikke på siste verset. Men kan kanskje vare pga kulda at den gikk ut av grunninstilinga hehehe . har jo vart -16 i oslo. Takk for tipset Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2011 Vet du hvorfor du ikke fikk det til med VAG-com, Kim? Kan ikke se noen grunn til det, med mindre den har gått i komponentbeskyttelse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2011 Vet du hvorfor du ikke fikk det til med VAG-com, Kim? Kan ikke se noen grunn til det, med mindre den har gått i komponentbeskyttelse... Aner ikke hvorfor det ikke går. Det var bruttern som prøvde litt da. Det som sto først var jo den feil kode med hastighets signal. Da han skulle slette koden kommer det da i tillegg den com protection feil. Det var meget rart da. Så aner ikke hvorfor. Kanskje feil måte å gjøre det på. Og det er originalt ross tech kabel da. Noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 6, 2011 Har org ross tec jeg også. Men for grunninstiling av tattelektronic tar den ikke. Har måttet dra på møller 2 ganger pga strømmstans. Med muskelservo!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 6, 2011 Det du også skal prøve er å vri rattet frem og tilbake når du kjører og rette opp rettet rett,så stopper du bilen å starter den på nytt. har kommet seg noen ganger med slik metode. Ellers står du stille å gjør den samme prossesen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 6, 2011 Fra http://dk.openobd.org/audi/a6_4f.htm#16 : Styreenhed Grundindstilling (Ratvinkelføler -G85-) Tænding Til, Start motor. Drej rattet ca. 30 Grader til venstre eller højre og tilbage til forhjul står i ligeudstilling og rattet er vandret (Tolerance +/- 4,5 Grader). [03 - ABS] -> [02 - Fejlkoder] -> [05 - Slet Fejlkoder] -> [16 - Sikker adgang] -> Adgangskode: 40168 [04 - Grundindst.] -> Måleblok 001 -> [3 Ok] (Ratvinkelføler -G85-) [04 - Til/Fra] -> (Der vises Ok i et af felterne.) [06 - Afbryd] -> [06 - Afslut forbindelse] -> Afbryd tænding 1 min. -> Henvisning: Hvis køretøjet har distanceregulering (afstandregulering), skal der efterfølgende nulstilles styrevinkeloffset i afstandsreguleringsstyreenhed Dette SKAL fungere med Ross-tech obd-kabel. Er vel kanskje innloggingen som har lurt dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 6, 2011 Fra http://dk.openobd.org/audi/a6_4f.htm#16 : Styreenhed Grundindstilling (Ratvinkelføler -G85-) Tænding Til, Start motor. Drej rattet ca. 30 Grader til venstre eller højre og tilbage til forhjul står i ligeudstilling og rattet er vandret (Tolerance +/- 4,5 Grader). [03 - ABS] -> [02 - Fejlkoder] -> [05 - Slet Fejlkoder] -> [16 - Sikker adgang] -> Adgangskode: 40168 [04 - Grundindst.] -> Måleblok 001 -> [3 Ok] (Ratvinkelføler -G85-) [04 - Til/Fra] -> (Der vises Ok i et af felterne.) [06 - Afbryd] -> [06 - Afslut forbindelse] -> Afbryd tænding 1 min. -> Henvisning: Hvis køretøjet har distanceregulering (afstandregulering), skal der efterfølgende nulstilles styrevinkeloffset i afstandsreguleringsstyreenhed Dette SKAL fungere med Ross-tech obd-kabel. Er vel kanskje innloggingen som har lurt dere? Wow Rune alle tiders man. Skal ta å prøve dette her. Håper dette virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2011 Wow Rune alle tiders man. Skal ta å prøve dette her. Håper dette virker. Gi en tilbakemelding på hvordan det gikk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 7, 2011 Ja jeg skal det. Holder oppdatert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 8, 2011 Da har vi prøvd forslag til Rune og det funket ikke. Det er event ved esp feil der det skal grunninstilles etc. Så det funket ikke for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 8, 2011 Da har vi prøvd forslag til Rune og det funket ikke. Det er event ved esp feil der det skal grunninstilles etc. Så det funket ikke for min del Ok, men du fikk grunnstilt? Det løste bare ikke ditt problem? Tror nok du må til Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 8, 2011 Har du skjekket så simpelt som sikringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg har ikke fått til grunnstilt da den feil kommer fra ILM enheten jeg har og ikke har noe med den grunninstilinga å gjøre fikk jeg beskjed om. Den a6 4f har ikke elektronikk i sjølve ratt stammen som for eks passat og de eldre audier. Da kan man gjøre den grunninstilinga du refererte til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 9, 2011 Har du skjekket så simpelt som sikringer? Hart sjekket alle sikringer med multimeter for å vare 100% sikkert. Dem på begge sider og bak i bagasje r. Alt vell og bra. Men vi fant en del om den styringen. Den sitter bak hanskeromet og den styrer da hanskerom åpnin, event tak luke, og servotronicen. Kommer med resultater ang den feilsøkning der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 18, 2011 Fant du feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 18, 2011 Fant du feilen? Hei Japp... problemet løst. Vi lokaliserte sentrelen som styrte servoen og par andre ting. Koblet den rett og slett ut. Kjørte 10 km uten strømm på den. Da er det nøyaktig samme servo som da problemet var der. Stoppet bilen koblet den tilbake og slettet feil koder. Servoen ble bra igjen feilen er løst på egen intiativ og jeg håper andre som får slikt feil kan bruke den tråden, for da slipper man besøk på service og klarer det fint selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...