#1 Skrevet Januar 4, 2011 (endret) LES LENGRE NEDE PÅ SIDEN. Hvilken såpe bruker man for å bruke oppvaskmaskin som delevasker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2011 Er en slags avfetting som er vanlig å ha inni iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2011 Sjekk finn.no å sjekk etter vaskemaskiner som gis bort. Fyll den med alskens rensemidler å sleng delene dine inni 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 Probleme er bare at det er ikke tilgang på vann der jeg har verksted. Så jeg sliter litt med å ha en oppvaskmaskin ståendes! Edit: Bare av nysgjerrighet, hva bruker man som vaskemiddel hvis man bruker en gammel oppvaskmaskin? Vanlig vaskemiddel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2011 man bruker noe spesielt til dette.. søk litt på nett, så finner du såpe. som er alkalisk og en PH på rundt 13.. dette er ikke kos for huden din til info. og du bør bruke dertilegna med beskyttelses utstyr, men det vasker bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2011 Probleme er bare at det er ikke tilgang på vann der jeg har verksted. Så jeg sliter litt med å ha en oppvaskmaskin ståendes! Edit: Bare av nysgjerrighet, hva bruker man som vaskemiddel hvis man bruker en gammel oppvaskmaskin? Vanlig vaskemiddel? tja, macgyverløsning med vannpumpe og vannfat? Brukte avfetting fra wurth mener jeg huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2011 tja, macgyverløsning med vannpumpe og vannfat? Brukte avfetting fra wurth mener jeg huske. Avfetting i vaskemaskinen eller i delevaskeren? Noen som har litt mer info om såpe til oppvaskmaskin? Hva med størrelsen på den biltema saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2011 Trenger jo ikke vann om du tar tilkoblinga til vannet i et fat, med returen tilbaket i fatet. Men om vaskemaskina trenger trykk inn (normalt vanntrykk 4-6bar) eller om den greier å suge vet jeg ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2012 Bumper denne litt jeg. Har nå fått tak i en oppvaskmaskin som jeg skal bruke som delevasker. Har ikke funnet den såpen som ble beskrevet tidligere i tråden. Vet det er mange som vasker deler i oppvaskmaskin. Men hva bruker man som rensemiddel? Vanlig oppvaskmaskin såpe eller noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2012 Har samme prosjektet gående. Har litt lyst til å prøve CleanAll. http://www.strip-all.com/no/wp-content/uploads/2008/03/DC_Brosjyre.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2012 jeg dusjer delene med avfetting før vask. så bruker jeg vanlig oppvaskmaskinsåpe max dose. varmeste program. blir det ikke rent kjører jeg en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2012 Jeg puttet en kjøkkendings av ren ikke-overflatebehandlet aluminium (en gammel eggdeler, hvis noen lurte) inn i oppvaskmaskinen en gang, med resten av oppvasken, og når den kom ut var den nesten svart! Bare til info i tilfelle dere vurderer vanlig oppvaskmaskinmiddel til å vaske alu-deler. For øvrig må du bruke vaskemiddel som ikke skummer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...