S4 AAN: Veldig vanskelig å starte, skyter i innsug. ECU feil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig store problemer med å starte bilen min og må til med startgass for å i det heletatt få start...

Motoren skyter i innsuget og går på 2-3cyl frem til jeg klarer å få opp turtallet, da går den helt rent på tomgang..

I tillegg "surner" den ved rolig kjøring og er helt umulig å kjøre når eder skjer.. Da rykker den og skyter tvert jeg rører gassen.. Gir jeg derimot på litt til så kvinkner den til noe voldsomt og går "rent" til jeg slipper gassen igjen...

Bilen kan gå i evigheter ved langkjøring men får slike rapptusser etter å ha vært på lavt turtall uten belastning..

Har bredbåndslambda i bilen og avleser stabilt 14.7(14.6-15.1) eller 1.0 i lambda på vanlig kjøring og på tomgang..

Skal forsøke å lese ut feilkoder om jeg får tak på utstyret, men håpet noen kanskje hadde noen tanker :-)

Løsning: Tett bensinfilter

Morten Lund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk regreim,og kamdrev og veivdrev!..jeg hadde ett lignende problem,og da var kilen på veiva knekt og ble en halv tann feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke dette! Den har alltid vært en halv tann feil men...

Skal sjekke at den ikke har endret seg hvertfall! Håper ikke det! :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket registeret og det var heldigvis på samme sted som før... :-)

Sto på 0 merket på svinghjulet og på samme posisjon som før på kamhjulet :-)

Kan tempføleren i bakkant av toppen medføre problemer med kaldstart og slike feil som jeg erfarer?

HAL-giver? :-)

Andre forslag? :-)

Morten

3f0ee4a3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått hentet ut feilkoder?

Edit add:

Hvis du har normal A/F verdier, så er det heller tvilsomt at den tempføleren i bakkant er noen synder. Hvordan funker bilen i nødmodus? F.eks. ved å plugge ut LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal forsøke å hente ut feil i dag.. Sliter bare litt med å finne OBD1 pluggen min :-)

Har rundt 14.7 på vanlig kjøring og det er jo perfekt.

Hva slags verdier jeg har når den surner på tomgang er jeg usikker på og må sjekke dette.

Har ikke forsøkt med bilen i nødmodus ved kjøring men har forsøkt uten LMM ved oppstart med samme resultat..

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.