Audi 100 2.3 1990: Få turteller til å fungere med AAN motorstyring

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bygget om til S4 AAN og sliter med å få frem turtallet i orginalinstrumentet.

Måler på ledningen fra AAN hjernen på pin 40 at den pulserer og spennningen varierer (Høyere ved høyere turtall. Målt med ordinært voltmeter) ved turtallsendringer så hjernen trigger ok tror jeg.

Har forsøkt å koble meg inn på både gul/rød og sort/lilla bak på instrumentpanelet (høyre side) uten hell..

Må instrumentpanelet ha høyere spenning enn 0-12V for å trigge eller har jeg forsøkt feil ledninger?

Noen som har tips? :-)

Morten Lund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti noe slikt? :-)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg kan si er att jeg ikke fikk til dette selv, hehe ;) dette var på et Typ85 instrument og AAN.

jeg har hiddensprut på den andre bilen min, Audi 100, og der måtte jeg ha en egen boks for å få turteller til å virke på orginal instrumentet, så mulig du må ha noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh! :-)

Hva slags boks var dette da? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det snakk om en MSD Tach Converter? :-) Den tar isåfall og gjør om 0-1V til 0-12V om jeg forsto rett... Og jeg har 0-12V ut fra ECU fra før :-)

Vet ikke hva instrumentet forventer men? :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida Tore! :D Det der er NETTOPP det jeg trenger! :D

Instrumentet trigger orginalt på coilen så den der vil gjøre susen! :-)

Takk skal du ha! :-)

Rart den krever så høye spenninger for å trigge men... Får undersøke det litt... :-)

Om noen har et tips til hvordan det kan løses uten å måtte kjøpe dette adaptere så rop ut! :-)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.