#1 Skrevet Januar 4, 2011 A4 1996 1.8TQ. MÅ denne bilen ha instrumentene, altså turteller, speed osv. tilkoblet, for at den skal starte og fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2011 Vet ikke eksakt til den bilen, men jeg har startet diverse Audier uten instrumentpanel og har aldri opplevd noe trøbbel med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2011 Er det ikke sånn at en del vag har startsperra i instrumentene da? Da går det vel ikke så bra å starte UTEN dette tilkoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 Bl.a Audi 80 B4 tenner airbaglampe hvis tenning kommer på uten instrumenter tilkoblet, da savner den kanskje lampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2011 99 c5 må ha instrumentene tilkoblet iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2011 Startsperra ligger i instrumentpanelet ditt, så du får startet den ett par sekunder før den brytes av igjen av seg selv pga startsperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2011 Er det ikke sånn at en del vag har startsperra i instrumentene da? Da går det vel ikke så bra å starte UTEN dette tilkoblet? Freddy har selvfølgelig helt rett. Jeg var nok litt rask høyere opp. Jeg har jo stort sett bare gamle biler med Immo 1:p Nyere vag med Immo 2 eller høyere startsperre må ha instrumentet tilkoblet. Mer info om de ulike systemene her: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2011 Ok. Da har jeg muligens ett problem. Hvis jeg bytter inst. må jeg da gjøre noe med startsperra/hjernen i vagcom eller noe annet? DVS; Jeg har en 1.8TQ motor+ girkasse som skal inn i en annen bil. Inst. er ikke med. Men komplett ALT ellers. Spørsmål; Kan jeg få tak i ett annet instrument, og "plugandplay", eller må dette kodes? MÅ det også være til samme motor, eller går det på hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2011 96modell har vel ikke startsperre i instrument vel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2011 Ok. Da har jeg muligens ett problem. Hvis jeg bytter inst. må jeg da gjøre noe med startsperra/hjernen i vagcom eller noe annet? DVS; Jeg har en 1.8TQ motor+ girkasse som skal inn i en annen bil. Inst. er ikke med. Men komplett ALT ellers. Spørsmål; Kan jeg få tak i ett annet instrument, og "plugandplay", eller må dette kodes? MÅ det også være til samme motor, eller går det på hjernen? Selve instrumentpanelet kan du kode selv med VagCom, men Audi må kode det opp for deg siden de må ha kontakt med serveren i tyskland for å få ny startkode. Du kan normalt bruke det gamle instrumentpanelet, men må som sagt kodes til rett motor. Det er dog unntak, jeg vet blandt annet at 1,8T 180hk (AJL) har en annen styreenhet enn 1,8T 150hk (fks AEB) og har derfor ett eget instrumentpanel. Hvis du skal ha ett annet instrumentpanel så er det 3 forskjellige baser, etter hvor gammelt det er. Det første har analog klokke, det siste har digital klokke/dato. Begge fåes med og uten ekstrainstrumenter. Skal man bygge om til nye typen er det en hovedkontakt bak som må skjøtes om til ny kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 12, 2011 jasså gitt. Dette var da fryktelig lettvindt. Da forstår jeg det som at jeg kan kjøpe ett instrument fra en lik motor, og kode den selv i vag-com? Da skal bilen starte? Eller MÅ jeg til møller som koder ny "startsperre"? : klø :Dette skal ikke inn i en vag serru...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 12, 2011 En som driver med chip trimming burde vel klare å fjerne startsperre ? Man får jo software som man kan velge å fjerne startsperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 12, 2011 En som driver med chip trimming burde vel klare å fjerne startsperre ? Man får jo software som man kan velge å fjerne startsperra Jasså? Da trenger han generelt bare hjernen? Jeg er ikke dreven på startsperrer, men jeg tror at selve startsperra sitter i hjernen? og at den skal ha lik kode som instr. for å starte? Så i tilfelle, kan man evnt. kode vekk startsperra i hjernen, og bruke vag-com til å kode hjerne og instr. sammen.....? Hmmm. Mulig jeg må ringe litt rundt i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 12, 2011 jasså gitt. Dette var da fryktelig lettvindt. Da forstår jeg det som at jeg kan kjøpe ett instrument fra en lik motor, og kode den selv i vag-com? Da skal bilen starte? Eller MÅ jeg til møller som koder ny "startsperre"? : klø :Dette skal ikke inn i en vag serru...... Få tak i ett instrumentpanel som er kompatibelt med styreenheten din. Du kan fint kode inn det selv (motor, språk etc), men for å få nøkkelen din til å prate med instrumentpanelet må det kobles opp mot serveren i Tyskland hos Audi. Dette må du gjøre for å få bilen til å starte. Om dette kan fjernes av chiptrimmere vet jeg dog ingenting om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 12, 2011 Jepp, DA skjønner jeg prosessen. Problem løst. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...