Ettermontering av cruisecontrol i A6 2,5TDI R5?

Anbefalte innlegg

Hei og godt nytt år!

Bryter til bakrutevisker har tatt kvelden, virker bare av og til, -og ja, jeg har sjekka kabler til bakluke og til og med bytta disse.

Nok om det - Må ha ny bryter og forstår det slik at dette er en komplett del med alle hendler/brytere til visker, blink og lys...

I den forbindelse lurer jeg på går det å ettermontere cruise på min bil uten alt for mye styr slik som jeg forstår går på neste generasjon a6? eller er dette bare et luftslott og bare å glemme..?

Takker for tilbakemelding.:)

Mvh

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

96 mod c4 by the way...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror at du må legge opp diverse vakumslanger og har litt kobling for å få cruisekontroll, dessverre..

Men dette må nok noen andre bekrefte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro gjør man i kirka, forumet er til for kunnskap: haha :

Bryterhendlene er to enheter, høyre og venstre side. Skal du skifte bakrutsviskerhendel så må du betale dobbelt for å få med den andre siden der CC sitter, men disse koster jo uansett ikke allverden ift gleden med CC.

Det mekaniske ifm CC på den bilen er selve hendelen og ca 4-5 ledninger som går rett ned i hjernen. Ingen ekstra hjerne, vakuumklokke eller slanger.

Etter montering antar jeg at man må kode om noe med vag-com.

Generelt sett er det også slik på øvrige Audier med elektronisk gasspedal, mens de med vaier trenger en rekke mekaniske/penumatiske komponenter som fysisk drar i gasspjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Har det noe å bety at jeg har manuell kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Har det noe å bety at jeg har manuell kasse?

Godt spørsmål. Sjekk at du har bryter på clutchpedalen på lik linje med bremsepedalen. Har du det så skal alt være greit, mangler bryter må du legge opp bryter og ledninger til den.

Utover dette skal det ikek ha noe å si om det er automat eller manuell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dem dyre disse hendlene, eller kanskje man er heldig finne tak i brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til min A6 4B skulle møllre ha 1100 for hendelen :) før rabatt :) kan ikje tenke meg det er dyrere for en til din bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prosjektet ble lagt på is for lenge siden, har ikke funnet ut noe annet enn at jeg hadde en slik bryter på clutch-pedalen.

Dersom noen finner ut av om dette går, så er det kjekt om de vil dele i denne tråden, evt legge inn en link til annen tråd som forteller hvordan en feks koder om med Vag-com, etc... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i å gjøre dette på min a6. Det er en fantastisk kjøremaskin, å det eneste jeg savner er cc :)

Så all info mottas med takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper dette? http://www.audifans.net/ftopict-24182.html

Selv har jeg gjort det på et par Caraveller med samme motor (TDI R5). Der var prinsippet å frakoble batteri, ta av airbag, bytte til ny bryter med cruise, og koble til en kontakt som var bortgjemt inne ved torpedoveggen. På den ene måtte CC aktiviseres etterpå, på den andre virket det med en gang. Men det kan se ut som om det er litt mer kabelfikling på A6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er likt som dette;

http://www.s2central.net/S2_Schematics/B/B68.PDF

Hele systemet er veldig simpelt, så krever ikke rare greiene for å koble det opp. Hvis du tar ledningsnett fra en bil med automat, kan du bare klippe den ledningen som går til bremsen og seriekoble innom en bryter til på clutchpedalen. Er utsparring for slike brytere der, men du må huske på "gjenginnsatsen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og godt nytt år!

Bryter til bakrutevisker har tatt kvelden, virker bare av og til, -og ja, jeg har sjekka kabler til bakluke og til og med bytta disse.

Nok om det - Må ha ny bryter og forstår det slik at dette er en komplett del med alle hendler/brytere til visker, blink og lys...

I den forbindelse lurer jeg på går det å ettermontere cruise på min bil uten alt for mye styr slik som jeg forstår går på neste generasjon a6? eller er dette bare et luftslott og bare å glemme..?

Takker for tilbakemelding.:)

Mvh

Trond

Gjorde dette på min C4 AEl motor sist sommer.... trenger bare Hendel m bryterne, kan være greit å

kjøpe noen ledningstumper fra møller, med pinner på, som skal inn i ecu`n....

Mener det ble ca 4-5 ledninger du må trekke bort til ecu, og så inn i vagcom, og fortelle bilen at du har Cruise kontroll....

Alt er "fly by wire" trenger ikke vakum etc.... det er kun på bensin motorene....såvidt meg bekjent....

Funket på 1st forsøk her hos meg...

Ligger en DIY på dette, husker ikke kor...

J A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott at det kom så mye bra input på denne.

Nå er ny hendel og kabel bestillt, Så får vi se om jeg får det til.

Håper på suksess :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen..

Er det noen her som har noe bilder av monteringen, tenker da spesielt på ecu delen.. Så gjennom den linken lenger opp her, men bildene var borte..:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.