#1 Skrevet Januar 4, 2011 Jeg fant en tråd her på forumet som forklarte forskjell på de H4 pærene, men jeg har også hørt noe annet enn det som ble sagt. Så kan noen forklare meg forskjell på de H4-1, H4-2, H4-3 og H4-4? Edit: Er spesielt de H4-2 pærene jeg lurer litt på. Der sitter det jo en glødepære og en xenon"rør". Hvem av dem er nær, og hvem er fjernlys? Her på forumet har jeg hørt xenon er fjern, men et annet sted har jeg lest at xenon er nærlys Sånn som i denne ebay annonsen: 35W - HID Halogen Xenon Conversion Kit - Lamp H4 - High Halogen - Low HID 4300K 6000K With CE (SZC6121) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2011 Jeg fant en tråd her på forumet som forklarte forskjell på de H4 pærene, men jeg har også hørt noe annet enn det som ble sagt. Så kan noen forklare meg forskjell på de H4-1, H4-2, H4-3 og H4-4? Edit: Er spesielt de H4-2 pærene jeg lurer litt på. Der sitter det jo en glødepære og en xenon"rør". Hvem av dem er nær, og hvem er fjernlys? Her på forumet har jeg hørt xenon er fjern, men et annet sted har jeg lest at xenon er nærlys Sånn som i denne ebay annonsen: 35W - HID Halogen Xenon Conversion Kit - Lamp H4 - High Halogen - Low HID 4300K 6000K With CE (SZC6121) Det jeg har lest og sett er at xenon er nærlys, mens halogen er fjernlys... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2011 Hehe... Ganske enkelt når man vet det egentlig.Kom på nå at de finnes enda flere typer. H4-1 er med kun en xenonpære. H4-2 leveres med en xenonpære, dær nærlys er en halogenpære som er montert ved siden av. H4-3 leveres også med en xenonpære, men pæra har en elektromotor montert bak seg som trekker pæra inn ved hi/lo. Denne utgaven har litt problemer med å få stor nok forskjell mellom hi/lo. Leveres både med plasthus og aluminiumshus. Forståelig nok også med et ekstra ledningsnett og enda en boks som styrer inn/ut av pæra. H4-4 leveres med en xenonpære med 2 "tråder" som en vanlig halogenpære(H4), tror også denne kan leveres med 2 xenonpærer som står ved siden av hverandre. Andre må gjerne rette meg om jeg tar feil. H4-pærene har jo en egen jungel av utvalg fra ulike produsenter. Håper det ble mindre difused nå Lykke til med salget! Han her mener noe annet. Derfor jeg ble usikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 Så det kan være mulighet med H4 pærer som har xenon kun på fjernlys? Isåfall, da vil jeg ha tips til hvor jeg kan kjøpe dette;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2011 Jeg fant en tråd her på forumet som forklarte forskjell på de H4 pærene, men jeg har også hørt noe annet enn det som ble sagt. Så kan noen forklare meg forskjell på de H4-1, H4-2, H4-3 og H4-4? Edit: Er spesielt de H4-2 pærene jeg lurer litt på. Der sitter det jo en glødepære og en xenon"rør". Hvem av dem er nær, og hvem er fjernlys? Her på forumet har jeg hørt xenon er fjern, men et annet sted har jeg lest at xenon er nærlys Sånn som i denne ebay annonsen: 35W - HID Halogen Xenon Conversion Kit - Lamp H4 - High Halogen - Low HID 4300K 6000K With CE (SZC6121) Lest det som står der?? Nærlys er HID/xenon, fjærnlys er halogen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2011 HID Xenon Bulb Lamp H4-2 Hi-Xenon Lo-Halogen 8000K 35W Som jeg forstår så er dette da halogen på nær, og xenon på fjernlys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2011 Lest det som står der?? Nærlys er HID/xenon, fjærnlys er halogen... Ja, men han her under sier noe annet. H4-2 leveres med en xenonpære, dær nærlys er en halogenpære som er montert ved siden av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2011 HID Xenon Bulb Lamp H4-2 Hi-Xenon Lo-Halogen 8000K 35W Som jeg forstår så er dette da halogen på nær, og xenon på fjernlys Ja der står det HI-xenon Lo-halogen... High er fjærnlys Men skal du ha H4 pære med xenon så lønner det seg å ha bi-xenon med slik en "flip"pære.. Så du får xenon på nær og fjærn.. Pæra blir helt mongo når det sitter to pærer ved siden av hverandre, og ofte da får du helt feil lysbilde.. Og xenon på fjærnlysa på H4 er også dumt.. Når du skrur over på fjærnlys slukker nærlyset.. Og med xenon på fjærn vil det bli helt mørkt til xenonpæra har fått tent.. Og ikke ha noe mer enn 6000K.. det blir bare dårligere lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2011 jeg kjører selv med H4 xenon på golf 2`en min å der er det xenon i fjernlys å halogen i nærlys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2011 Ja der står det HI-xenon Lo-halogen... High er fjærnlys Men skal du ha H4 pære med xenon så lønner det seg å ha bi-xenon med slik en "flip"pære.. Så du får xenon på nær og fjærn.. Pæra blir helt mongo når det sitter to pærer ved siden av hverandre, og ofte da får du helt feil lysbilde.. Og xenon på fjærnlysa på H4 er også dumt.. Når du skrur over på fjærnlys slukker nærlyset.. Og med xenon på fjærn vil det bli helt mørkt til xenonpæra har fått tent.. Og ikke ha noe mer enn 6000K.. det blir bare dårligere lys Nei, er faktisk 12V på den kontakta hele tiden. Er bilen til pappa jeg skal sette H4 pære i. Der har vi målt på nærlyset, og selv om vi slår på fjernlys så er det 12V på nærlys. Så det vil ikke være noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2011 jeg kjører selv med H4 xenon på golf 2`en min å der er det xenon i fjernlys å halogen i nærlys Hvordan lyser det synes du? Er det verdt å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2011 Se inni lampa når du skrur på fjærnlys.. Er ganske sikker på at nærlyset slukker.. Hvis ikke brenner pæra opp;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 5, 2011 Se inni lampa når du skrur på fjærnlys.. Er ganske sikker på at nærlyset slukker.. Hvis ikke brenner pæra opp;) Ja, jeg kan jo prøve Han kjører A4 med de gamle lyktene. Jeg sier han MÅÅ kjøpe seg facelift lykter, eller iallefall to delte linse lykter da med H7 i nær og H7 i fjern. Men han er en sånn person ikke vil bytte noe. "bruke det originale" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 5, 2011 Hvordan lyser det synes du? Er det verdt å bytte? jeg ble veldig fornøyd i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 5, 2011 Faren min er 99% sikker på at nærlyset står på hele tiden nå idag med vanlig halogen pære. For feltet forran bilen er der HELE tiden sa han, selv om han skrur på fjernlyset. Det blinker ikke da man skrur på fjernlyset en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 5, 2011 jeg ble veldig fornøyd i hvertfall Lyser nærlyset ditt hele tiden selv om fjernlyset skrur seg på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 5, 2011 Lyser nærlyset ditt hele tiden selv om fjernlyset skrur seg på? nei nærlyset slår seg av når fjernlyset går på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 5, 2011 (endret) Trådstarter: Xenonpæra på H4-2 er nærlyset, mens fjernlyset er halogen, se også video som jeg har lagt ved i en utdypende beskrivelse _______________________ H4-1: Single halogen/xenon Monteres ofte for å konvertere til xenon. Monteres i enten nær, fjern, grøftelys, etc. NB: Gir kun Nærlys eller fjernlys. Må ha to pærer og to ballaster for å ha begge, Obs: Du vil få en "mørketid" hvis nærlyset er slukket og fjenlyset tennes Krever èn ballast per side. (xenon vs. halogen) H4-2: High halogen/low xenon Bruker xenon for å kjøre med vanlig nærlys og bruker halogen på fjernlys. Obs! Dette er ikke sett på som en god nok erstatning til fjernlys da det kun lyser opp rett foran og ikke "rundt" når du kjører på mørke steder. Krever èn ballast per side. (merk fjernlys"ballen") H4-3: Bi-Xenon Pæren som er mest vanlig å bytte til når du ønsker å konvertere ifra halogen til xenon og beholde både nærlys og fjernlys. Ved aktivering av fjernlys blir bare lysbildet ifra pæren forandret, men samme lysstyrke, du "mister" nærlyset. Krever èn ballast per side. H4-4: Dual Xenon Her har du to separate pærer for nærlys og fjernlys. Nærlyset vil være som vanlig, mens fjernlyset tenner den andre pæren, dette her gir deg muligheten til å velge å ha et kraftigere fjernlys. Nærlyset vil forbli tent, mens fjernlyset "tar over" når pæren har varmet opp. Ps. Krever to ballaster per side. (litt dårlig illustasjonsvideo) Håper dette er til hjelp for mange 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 5, 2011 Faren min er 99% sikker på at nærlyset står på hele tiden nå idag med vanlig halogen pære. For feltet forran bilen er der HELE tiden sa han, selv om han skrur på fjernlyset. Det blinker ikke da man skrur på fjernlyset en gang. Mest sannsynlig, så er lysbryteren fastbrent på nærlys (evt. hvis det er rele, så kan dette være fastbrent) Da kan du få lys i begge H4 funksjonene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 5, 2011 nei nærlyset slår seg av når fjernlyset går på Hvordan er det da for deg å kjøre ute på kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 5, 2011 Mest sannsynlig, så er lysbryteren fastbrent på nærlys (evt. hvis det er rele, så kan dette være fastbrent)Da kan du få lys i begge H4 funksjonene. Så på en måte så er det ikke helt bra, men om han skal inn med sånne "xenon i fjern, halogen i nærlys" H4 pærer så er det egentlig bra? .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 5, 2011 på min a4 b5 facelift så lyder hvertfall nærlyse hele tiden, har ikke sett noen med faclift lykter som det ikke gjør det på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 5, 2011 på min a4 b5 facelift så lyder hvertfall nærlyse hele tiden, har ikke sett noen med faclift lykter som det ikke gjør det på Ja, på mine facelift lykter så står nærlyset på heletiden å. Men du har vel også H7 i lyktene? Er de H4 pærene det er snakk om nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 5, 2011 Hvordan er det da for deg å kjøre ute på kvelden? Jeg personlig har aldri vært borte i noe annet enn at nærlys slukker når fjernlys blir tent på H4. Ser at nærlyset slukkes om du holder lysbryteren helt bak og så slipper den. Og jo, det er ikke noe problem på kvelden:) Men om noen veit om et billig og greit xenonkit som har xenon kun på fjernlys og vanlig på nær, så tar jeg gjerne imot en link. 6000k eller lavere, for orker ikke harrylys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 5, 2011 Ja, på mine facelift lykter så står nærlyset på heletiden å. Men du har vel også H7 i lyktene? Er de H4 pærene det er snakk om nå. sant det, surrer litt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...