#1 Skrevet Januar 5, 2011 (endret) help.. nå tror jeg vi har prøvd alt. plugger OK coil ok hallgiver OK mange sjekkpunker vi har gått igjennom, bortsett fra "blinke ut koder" siden vi ikke fikk dette til.. bensinpumpen starter slik den skal. men lurer veldig på om disse kom med startsperre? vi kunne ikke finne noe spor etter ettermontert sperre. tidligere defa er fjernet men ingen form for startsperre der. hadde type 89 cuattro noe slik? evnt andre hete tips for hvorfor vi ikke får gnist? thanks mvh RA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2011 Sikringer? Hvordan oppsto problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2011 alle sikringer er sjekket, kan selvsagt være noe releer kanskje? hvordan problemet oppsto vet vi ikke siden vi hentet bilen i sverige slik. vi har byttet svinghjulet pga knekte tenner på startkransen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 Dere som stakk av med denne rett foran nesen på meg... På de tidlige utgavene er det ikke startsperre, mulig du fikk det som ekstrautstyr..... Har dere montert korrekt svinghjul da og tappen på svinghjulet er hel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2011 Dere som stakk av med denne rett foran nesen på meg...På de tidlige utgavene er det ikke startsperre, mulig du fikk det som ekstrautstyr..... Har dere montert korrekt svinghjul da og tappen på svinghjulet er hel ? hadde vel stått en stund denne for å si det slik . han hadde hatt besøk av diverse ymse folk som ville se på den. men var ikke noe spesielt verdt å redde, så dette er for is/banebil formål. men billig ble det svinghjulet vi har montert er lånt rett fra en annen 7a motor her på værste. hvor kan man evnt måle verdiene fra sensor for å sjekke dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2011 da fyret bilen kl 0030. tydligvis mye mikkmakkel med de forrige som har feilsøkt. det har sittet en alarm i bilen, den og ledninger er nå fjernet. svinghjul byttet, fordeleren tente 80-90 grader feil, coilen fikk ikke 12v under tenning (mulig tenningslåsen er gåen) vi jumpa den og da startet bilen opp. gjenstår en gooo del før isbanekjøring hos hebbe på lørdag, men det rekker eieren av bilen. takk for innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2011 Frank e din bil klar før Hebbes el ? Fyra den ennå el Tell uke e jeg tebaks i Skedsmotraktene og da blir det Mekk tell den store guldmedaljen " /J Dere som stakk av med denne rett foran nesen på meg...På de tidlige utgavene er det ikke startsperre, mulig du fikk det som ekstrautstyr..... Har dere montert korrekt svinghjul da og tappen på svinghjulet er hel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2011 bilen ble prøvekjørt inatt mangler å koble og fikse litt lys så er den mer eller mindre klar for banekjøring i helgen... bare å få den andre quattroen kjørbar nå så vi kommer oss avgårde i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2011 Bra dere fikk start Tja min er ikke klar til helgen, mangler gnist på plugger og kat til eksos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2011 mangler du gnisten? hva har du sjekket da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2011 Knapt med tid om dagen (all tid går til huset), så lite er sjekket. Måleinstrumentet ligger klart oppå motor Blir mekk til uka, da skal knallerten igang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...