Er bilen chippet, identifisering via tekst på chip?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier lurer jeg på om bilen er chippet eller eventuelt hjernen er ødelakt.

Med N75ventilen koblet til lader den grunntrykk.

Har åpnet hjernen og ser at det har vært loddet nedi.

Dette står på brikken:

M271001

1OC3 k

588110019

SINGAPORE

Sier dette dere noe eller er det bare navnet på selve brikken?

En diagnose hadde såklart vært tingen, men har ikke tilgang til dette. Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde da. org chip har en liten gul klisterlapp på seg. Og ja dette sier bare hva type brikke som sitter i. en ST plcc 32 brikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde da. org chip har en liten gul klisterlapp på seg. Og ja dette sier bare hva type brikke som sitter i. en ST plcc 32 brikke

Prøvde men mobilkameraet holdt ikke mål:o

Da må det være chipet. ingen gul lapp og alt annet står phillips på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et kjapt google-søk fant denne tyske tråden:

http://www.a4-freunde.com/archive/index.php/t-74112.html

alternativt:

http://www.a4-freunde.com/showthread.php?t=74112&

jeg kan ikke tysk så jeg kan ikke svare deg på hva den handler om, men ifra det jeg forsto via google translate, så er det en 190PS chip, kan dette stemme? Samme biltype som deg også

Det kan nok stemme ja. Fant en en internett side som oversatt hele siden. Virker litt som om karen spørr etter det samme som meg.

Må få meg en diagnose så jeg finner ut hvorfor bilen går så dass: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med mindre det er laget til en klisterlapp på toppen av brikka så klarer du ikke identifisere om den er trimmet eller ikke. det dreier seg kun om en programmerbar minnebrikke og er kun merket med produkthidden og ikke innhold.

det som er vanlig når biler må fysisk byttes chip på, er at tunere veldig gjerne vil beskytte innholdet på brikken for kopiering, slik at selve programmet kodes og brikken er nødt til å stå i et lite dekoderkort for å fungere....dette kortet ville du igjenkjent med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med mindre det er laget til en klisterlapp på toppen av brikka så klarer du ikke identifisere om den er trimmet eller ikke. det dreier seg kun om en programmerbar minnebrikke og er kun merket med produkthidden og ikke innhold.

det som er vanlig når biler må fysisk byttes chip på, er at tunere veldig gjerne vil beskytte innholdet på brikken for kopiering, slik at selve programmet kodes og brikken er nødt til å stå i et lite dekoderkort for å fungere....dette kortet ville du igjenkjent med en gang.

Så visst jeg har forstått ting rett så kan det være flere tusen brikker som har akkuratt samme merkingen som meg, men igjen med mange forskjellige programmeringer. Navnet på brikken er bare navnet på brikken og ikke noe annet?

Fantes ikke noe dekoderkort nedi der, så da skal det vell gå an og lese av chipen i Vag-com?

Takk for svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så visst jeg har forstått ting rett så kan det være flere tusen brikker som har akkuratt samme merkingen som meg, men igjen med mange forskjellige programmeringer. Navnet på brikken er bare navnet på brikken og ikke noe annet?

jepp, det er riktig

det er bare et produksjonsnummer/ID-nummer fra fabrikanten av minnebrikken, altså ingenting som har med Audi eller tunere å gjøre....og som du sier har det ingenting med hva som faktisk er programmert på selve brikken.

Fantes ikke noe dekoderkort nedi der, så da skal det vell gå an og lese av chipen i Vag-com?

Takk for svar!:)

du klarer ikke lese om bilen er chippet eller ikke via VAG-COM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, det er riktig

det er bare et produksjonsnummer/ID-nummer fra fabrikanten av minnebrikken, altså ingenting som har med Audi eller tunere å gjøre....og som du sier har det ingenting med hva som faktisk er programmert på selve brikken.

Ofte legger tunere inn sin "signatur" i chippen, slik at det f.eks kan stå MTM 303PS el.l. i VAG-COM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, på den gamle i min, stod det bare "hohenester sport"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som om spørsmålet til tråstarter er løst.

Konklusjonen synes å være at man ikke kan identifisere programmet som ligger inne via produsentens tekst på brikken.

Når det gjelder temaet om identifisering av programmet som ligger inne via merking som er påført etter produksjonen av selve komponenten så har vi en fin tråd her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=78147

Alle ønsker om å diskutere "hvaslags chip er dette med slik tekst på klistrelappen" tas i den tråden og ikke her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom ein logger faktisk og spesifisert trykk med VAG COM, så klarer ein ihvertfall å sjekke om bilen er original eller ikkje,. original ca 0,6 bar, og chippa (forferdelige dårlig utrykk "by the way") ca 1,1-1,4. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som om spørsmålet til tråstarter er løst.

Konklusjonen synes å være at man ikke kan identifisere programmet som ligger inne via produsentens tekst på brikken.

Når det gjelder temaet om identifisering av programmet som ligger inne via merking som er påført etter produksjonen av selve komponenten så har vi en fin tråd her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=78147

Alle ønsker om å diskutere "hvaslags chip er dette med slik tekst på klistrelappen" tas i den tråden og ikke her.

Var ikke klar over dette, men skal poste der om det trengs flere ganger.

Dersom ein logger faktisk og spesifisert trykk med VAG COM, så klarer ein ihvertfall å sjekke om bilen er original eller ikkje,. original ca 0,6 bar, og chippa (forferdelige dårlig utrykk "by the way") ca 1,1-1,4. :)

Skulle gjerne hatt en original vagcom men har egentlig ikke penger til det nå: bh :

Har måler inni bilen, og uten og si at den er 100% nøyaktig så ligger trykket på mellom 0.4-0.6

Mest på 0.4 og 0.5.

Er nesten sikker på den er chippet, men skjønner ikke hvorfor den lader så lite. fins det chipper som er programert for og brukes med mbc og ikke n75 ventilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke klar over dette, men skal poste der om det trengs flere ganger.

Skulle gjerne hatt en original vagcom men har egentlig ikke penger til det nå: bh :

Har måler inni bilen, og uten og si at den er 100% nøyaktig så ligger trykket på mellom 0.4-0.6

Mest på 0.4 og 0.5.

Er nesten sikker på den er chippet, men skjønner ikke hvorfor den lader så lite. fins det chipper som er programert for og brukes med mbc og ikke n75 ventilen?

Ja finnes sikkert chip som man må bruke MBC med men det må være en skikkelig billig jalla chip hvertfall!;) Har den ladet mer før da? 0.5-0.6Bar som du har på måleren inni bilen kan tyde på orginal chip(Software). men viss du er sikker på at den er chipet og har ladet mer før kan det være noe galt med bilen som N75 ventil. Men du bør begynne med en ordentlig sjekk med for eks. VAG COM før du begynner og vurdere noe annet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har Vag com Selv så er det vel kansje noen som har vag com og kan hjelpe deg? med å sjekke om det ligger feilkoder inne og lese av det Roar skriver over!:) hvertfall den beste måten og begynne på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring Fredrik på 90947334. han hjelper deg nok med en feilkodeavlesning og log....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja finnes sikkert chip som man må bruke MBC med men det må være en skikkelig billig jalla chip hvertfall!;) Har den ladet mer før da? 0.5-0.6Bar som du har på måleren inni bilen kan tyde på orginal chip(Software). men viss du er sikker på at den er chipet og har ladet mer før kan det være noe galt med bilen som N75 ventil. Men du bør begynne med en ordentlig sjekk med for eks. VAG COM før du begynner og vurdere noe annet!

hehe skal ikke se bort ifra det :o

Men ja den ladet 1.0-1.2 bar før. Men da var det en mbc koblet til.

Bilen fjusket i høyt gir ved fullt pådrag og sånn. Så koblet på igjen n75 ventilen og da skjedde det ikke stort:)

Pluggene mine er også ganske hvite, det var en av grunnene til jeg trodde den ikke var chippet og trykket bare var justert opp med mbc, men pluggene har ikke blitt bedre selvom trykket ble halvert.

Helt klart, nesten like greit og invistere i en ekte vagcom før noe annet.

Om du ikke har Vag com Selv så er det vel kansje noen som har vag com og kan hjelpe deg? med å sjekke om det ligger feilkoder inne og lese av det Roar skriver over!:) hvertfall den beste måten og begynne på.

Skal ta og søke på forumet om det er noen askøyværinger som er behjelpelig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring Fredrik på 90947334. han hjelper deg nok med en feilkodeavlesning og log....:)

Takk skal du ha:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.