Bremsecalipter "ufo". Hvilke skiver passer?

Anbefalte innlegg

Har en kompis som kanskje skal bygge om til større bremser. Bruke calipter fra min delebil. Passer calipter fra ufo-bremser andre skiver fra Audi etc? Formoder at vi bruker 5x112. :)

 

Bjørn Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufo-calipter passer nok kun på Ufo-skiver :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufo-calipter passer nok kun på Ufo-skiver :(

 

Takk for info Kay!! :tilber:

 

Men dette var litt bittert da.. : bh : Hadde et lite håp på at andre skiver kunne brukes,selv om at dette er litt spesielt. Da får vi gå for 280mm og calipter fra 2.3 20V eller S2 bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

UFO-bremsene er 310 mm, så de er egentlig ganske greie i størrelsen.. S2/20v-bremser på 276 mm er jo betydelig dårligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også ufo skiver på min bil. Bare møkka. byttet 3 ganger og kast i alle settene.....

 

nå har jeg derimot fått tak fjærben/kalipper til S6, så nå går ufo møkka ut på sjøen :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ufo på 200'en og det var aldri problemer med de. Hadde en seanse med kast, men etter litt frem og tilbake viste det seg at det var ene calipteren foran som var kilt. Løsna den med hammer og skrutvinge og så var bremsene bra igjen. Minuset var at det ikke gikk å presse inn fett noen steder, så jeg regner med calipteren låste seg igjen (tror neste eier kjøpte ny).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ufo på 200'en og det var aldri problemer med de. Hadde en seanse med kast, men etter litt frem og tilbake viste det seg at det var ene calipteren foran som var kilt. Løsna den med hammer og skrutvinge og så var bremsene bra igjen. Minuset var at det ikke gikk å presse inn fett noen steder, så jeg regner med calipteren låste seg igjen (tror neste eier kjøpte ny).

 

Aldri problemer her heller. :) Ser IKKE pent ut med ufo,men får bare være. Det beste er tross alt at det fungerer og at bilen bremser. Tenkte skulle bygge om fra 4-100 til 5-112 på en VAG bil. Litt langt fram i tid enda. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.