#1 Skrevet Januar 5, 2011 Hei noen som har noen tips. Jeg får ikke opp temperaturen på motoren Audi A6 1,9 tdi 2000 mod. Har byttet termostat uten hell. Temperaturen viser mellom 60-70 grader etter en stund kjøring, jeg får god varme i varme apperatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2011 Tja, defekt vann tempføler ? Du fikk satt på plass termostaten riktig? Går vel også å sjekke kjølevannstempraturen via klimaanlegget hvis du har det =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2011 Takk for opplysningen, skal sjekke opp termosteten/prøve å bytte den. Tenkte ikke på den siden temperaturen viser i displayet. Hvordan sjekker jeg vann temperaturen med klimaanlegget ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 (endret) er det ekstremt kaldt ute, er det ikke sikkert du får opp tempen helt på topp. det greide ikke jeg men min passat 3bg, å om du har egr ventil utkoblet er det enda vanskeligere å få opp tempen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2011 g62 føleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2011 Takker igjen for tips i denne tråden. Var på Audi forhandler og fikk tak i ny G62 temp.føler. Jeg byttet denne og tok meg en ny kjøretur. Da sammenlignet jeg temperaturen på displayet i dachbordet og på klimaanlegget. Etter en stund kjøring kom temperaturen som viser i klimaanlegget Ch.51 opp i over 100 grader mens i displayet vviste det bare 60-70 grader. Kjørte da innom audi forhandler igjen og fikk tak i orginal termostet, kjørte hjem og fikk byttet denne igjen. Nå er temperaturen helt ok på vanntemperaturen og på oljetemperaturen som viser i displayet på dachbordet, etter en stund kjøring stabiliserer disse seg på ca. 90 grader og temperaturen som jeg leser på ch.51 på klimaanlegget følger åpnings temperaturen på termosteten på 87 grader. Men det er fortsatt et problem nå som jeg ikke helt er med på og trenger videre hjelp til. Når motoren og olja er blitt varm og stablisert seg på 90 grader fortsetter temperaturen som viser på klimakontrollen ch.51 og stige til opp mot 110 til 115 grader den synker viss jeg setter på full varme i bilen og tar ut varme fra klimaanlegget. Det ser ut for meg at den elektriske kjølevifta ikke starter og at det kun er den kjølevifta som drives av viftereimen som går. Noen som har noen tips ang. den elektriske kjølevifta. Temp. bryter, relee styring etc. Audi avant 1,9tdi 2000 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2011 Takker igjen for tips i denne tråden. Var på Audi forhandler og fikk tak i ny G62 temp.føler. Jeg byttet denne og tok meg en ny kjøretur. Da sammenlignet jeg temperaturen på displayet i dachbordet og på klimaanlegget. Etter en stund kjøring kom temperaturen som viser i klimaanlegget Ch.51 opp i over 100 grader mens i displayet vviste det bare 60-70 grader. Kjørte da innom audi forhandler igjen og fikk tak i orginal termostet, kjørte hjem og fikk byttet denne igjen. Nå er temperaturen helt ok på vanntemperaturen og på oljetemperaturen som viser i displayet på dachbordet, etter en stund kjøring stabiliserer disse seg på ca. 90 grader og temperaturen som jeg leser på ch.51 på klimaanlegget følger åpnings temperaturen på termosteten på 87 grader. Men det er fortsatt et problem nå som jeg ikke helt er med på og trenger videre hjelp til. Når motoren og olja er blitt varm og stablisert seg på 90 grader fortsetter temperaturen som viser på klimakontrollen ch.51 og stige til opp mot 110 til 115 grader den synker viss jeg setter på full varme i bilen og tar ut varme fra klimaanlegget. Det ser ut for meg at den elektriske kjølevifta ikke starter og at det kun er den kjølevifta som drives av viftereimen som går.Noen som har noen tips ang. den elektriske kjølevifta. Temp. bryter, relee styring etc. Audi avant 1,9tdi 2000 mod. Har du luftet systemet? Bare en tanke. Har hatt noe lignende på en a6. Etter luftinga så vart problemene løst og vifta startet da den skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2011 Ja jeg har prøvd og lufte etter beste evne men vet ikke om jeg har fått gjort det riktig, jeg har kjørt motoren varm slik at termostaten åpnet så har jeg stoppet bilen og åpnet lokket på ekspansjonstanken samt tatt av returslangen inn på ekspansjonstanken og fylt på glykol+vann til max merket. Er det andre måter og gjøre dette på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...