#1 Skrevet Januar 5, 2011 Hei folkens! Jeg lurte bare på om det er vits å følge servicentervallene på min A4 1.8t 2000 modell? Den runder snart 170.000km. Tenker at den begynner å bli så gammel nå slik at det ikke er vits lengre. Det er jo ganske dyrt.. Olje og oljefilter bytter jeg selv, samt vasking av luftfilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2011 Hei folkens! Jeg lurte bare på om det er vits å følge servicentervallene på min A4 1.8t 2000 modell? Den runder snart 170.000km. Tenker at den begynner å bli så gammel nå slik at det ikke er vits lengre. Det er jo ganske dyrt.. Olje og oljefilter bytter jeg selv, samt vasking av luftfilteret. Det er jo fremdeles like viktig å følge serviceintervallene,(om ikke enda mere viktig ettersom bilen begynner å få mange km) men du kan jo feks gjøre det selv. Eventuelt bruke rimeligere verksteder enn møller. Jeg utfører selv det aller meste på mine 2 passater. Det eneste jeg ikke har gjort selv i det siste er regreimbytte. De er pr i dag rullet henholdsvis 280 k' og 215k' og er i godt hold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2011 Slitedeler må jo byttes uansett alder. Jo eldre den er, jo viktigere at den blir undersøkt jevnlig for morkne bremseslanger, sprukne mansjetter, osv. Når den skal selges så teller service heftet mest når bilen er ny og dyr og deretter mindre og mindre jo eldre og billigere bilen er. Så: - hvis du har kompetanse og tid - gjør kontroller og service selv - skal du snart selge bilen - ta med deg de siste servicene før det skjer - så kan du jo gjøre noen antakelser om din service eller verksteds service er den beste garantien for driftsstopp, og veie det opp mot konsekvensene dersom det skjer. - har du lite penger, ta service selv. Da sparer du på arbeidstid og delepriser. Konklusjon: Umulig å svare på ditt spørsmål uten at du legger ut mer info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 Tar alle servicene selv, er ikke mye jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...