#1 Skrevet Januar 5, 2011 Skal bytte dempere bak på s6 c4. Er det noen fallgruver eller ting som er greit å vite slik at man sparer tid og ergelser? Skal forøvrig bytte quattro-stagene samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2011 Denne jobben kan ikke være mange skiftnøkler i Haynes-boka. Rimelig enkel jobb. Pass på å få brukt nok rustløser/varme på de 3 små mutterne som fester øvre fjærskål til karosseriet. Er trangt å komme til med annet verktøy oppi der om du er uheldig å runder de. I det hele tatt er fastrustede bolter/muttere den største utfordringen med denne jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2011 Hehe:-) Da skulle det ligge an til en vellykket kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2011 Når du slakker fjærklemmene med nye dempere, tilstreb at plata oppe har tilsvarende vinkel mot bolthullet nede som den du plukket ut. Det forenkler entring av nederste punkt på demperen inn i sporet sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2011 Og så var det noe med å ha fjærskålen rett vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2011 liten men viktig ting til slutt (mener jeg). jekk opp eller sett bilen ned på bakken før du strammer til bolten til dempern i bunn så foringa blir liggende riktig. og ikke i press/vridd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2011 Takk for mange gode poeng/momenter på en jobb som i utg.pkt er enkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2011 Det jeg har opplevd som problem ved denne jobben tidligere er å få løsnet toppmutteren på demperen, dette løses enkelt ved bruk av muttertrekker og en god rørtang til å holde igjen på demperen med. Siden du skal skifte dempere, så gjør det ingenting om det blir riper osv på de gamle støtdemperene. Om det er så at disse ikke skal kasseres, legg i mellom f.eks en lærbit mellom demperstang og rørtang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2011 Stikk på Maskin & Verktøy og kjøp deg en ny bolt til bunn av demperen, gjengene tok kveld når jeg byttet på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...