Bytte dempere bak på S6. Fallgruver?

Anbefalte innlegg

Skal bytte dempere bak på s6 c4. Er det noen fallgruver eller ting som er greit å vite slik at man sparer tid og ergelser?

Skal forøvrig bytte quattro-stagene samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne jobben kan ikke være mange skiftnøkler i Haynes-boka. Rimelig enkel jobb. Pass på å få brukt nok rustløser/varme på de 3 små mutterne som fester øvre fjærskål til karosseriet. Er trangt å komme til med annet verktøy oppi der om du er uheldig å runder de. I det hele tatt er fastrustede bolter/muttere den største utfordringen med denne jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:-) Da skulle det ligge an til en vellykket kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du slakker fjærklemmene med nye dempere, tilstreb at plata oppe har tilsvarende vinkel mot bolthullet nede som den du plukket ut. Det forenkler entring av nederste punkt på demperen inn i sporet sitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så var det noe med å ha fjærskålen rett vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten men viktig ting til slutt (mener jeg). jekk opp eller sett bilen ned på bakken før du strammer til bolten til dempern i bunn så foringa blir liggende riktig. og ikke i press/vridd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode poeng/momenter på en jobb som i utg.pkt er enkel. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har opplevd som problem ved denne jobben tidligere er å få løsnet toppmutteren på demperen, dette løses enkelt ved bruk av muttertrekker og en god rørtang til å holde igjen på demperen med. Siden du skal skifte dempere, så gjør det ingenting om det blir riper osv på de gamle støtdemperene. Om det er så at disse ikke skal kasseres, legg i mellom f.eks en lærbit mellom demperstang og rørtang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på Maskin & Verktøy og kjøp deg en ny bolt til bunn av demperen, gjengene tok kveld når jeg byttet på min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.