Anbefalte innlegg

Lager panser BH riper mot lakken?

 

Vurderer å kjøpe en BH nå snart pga panseret skal lakkes opp denne måneden.

 

Tenkte å bruke den her i Oslo (kjører stort sett mest på 163 og ring 3) og på turer hjem til Vestfold på

E18. (mest steinsprut der).

 

Så holder det seg penere til jeg flytter nedover til Vestfold igjen og med småkjøringa "Blueinmotion" får der som nr 2 bil trenger den ikke BH.

 

Men da jeg nevnte dette for noen nå i jula, kom spm opp om ikke den lager riper på innsiden mot lakken når salt og dritt kommer nedi der....

 

Vil gjerne ha erfaringer om bruk av BH....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, det vil den gjøre. men det jeg vil anbefalle deg er enten å legge en steinsprut foile på panseret ditt. eller bagge deler.

 

jeg har sånn steinspurt foile på jobben. så du kunne jo få sett hvordan det ser ut. har det også liggende på bilen min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ødelegger mer enn det beskytter. Lakken får ikke "pustet" bra nok, og når det da kommer våte på BHen, så har du en stor skinnfille på panseret ditt som sørger for at den delen av panseret som er under BHen holder seg godt og vått lenger enn hva lakken har godt av. Så er det møkk og dritt som også samler seg der og lager riper.

 

I Norge (med det klimaet vi har) er panser-BH kun for utseendet sitt skyld, og burde ikke brukes på noe annet enn f.eks langturer dersom du har lyst til å beholde det strøkne og nylakkerte panseret ditt pent. Med beskyttelsesfolie under BHen beskytter det jo, men da trenger man strengt talt ikke BHen for noe annet enn syns skyld:) Er tross alt litt mer diskret med beskyttelsesfolie kontra enn BH, men BH kan jo også pynte opp hvis man har det riktige stuket ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å la lakken herde og gasse fra seg før du setter på stensprutfolie!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, det var mange nyttige tips som kom kjappt.

 

Ja, han jeg diskuterte dette med som fikk meg til å lage tråden var skeptisk til BH og nevnte folie... men det er vel svindyrt...

 

Hadde en jalla folie på Poloen en vinter, og da dro jeg av deler av lakken når jeg fjernet den. Men det var lakkerer sin skyld, pga grunnarbeidet var helt ræva.... (rust under).

 

Hvor lang tid burde det går fra lakkering til foliering?

 

Blir det like "blankt" som et polert panser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de pleier å si 6-8 uker, uten at jeg skal si det for sikkert. Det er forskjellig fra lakkerer til lakkerer.

 

Gjennomsiktig folie vil ikke bli like blankt nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.