Typ 89: ABS-drivknute på bil uten ABS

Anbefalte innlegg

Har en '88 Audi 80 som jeg måtte bytte ytre drivknute på. bilen har delt fjærbein og drivknute med bolt, ikke mutter i enden mot navet. Kjøpte drivknuten på Norsk Bildelsenter, og de hadde bare drivknute for biler med ABS, men mente jeg kunne bruke den selv om jeg ikke har ABS. Eneste forskjellen skulle være ABS-kransen.

Nå har jeg montert drivknuten på akselen, og er klar for å montere på bilen. Må jeg fjerne ABS-kransen før jeg monterer akselen på bilen, eller er det plass med den på? Og dersom den må fjernes, sitter den bare presset på, så jeg kan bruke hammer og dor for å slå den av, eller demonteres den på noe annet vis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fjerne ABS ringen så varmer du den med propan brenner så skal den komme lett av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passet som bare det, behøvde ikke fjerne abs-ringen. Når jeg kikket etter så jeg at jeg hadde plass til ABS-sensor også, med en plugg i. Så det er tydeligvis samme hjullagerhuset med og uten ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.