#1 Skrevet Januar 6, 2011 Hei turbo er byttet og den berømte koksa olje røra står for tur. tanken var og surre eksostape rundt den over manifoild for å forhindre fremtidlig koks. noen synspunkter på det:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2011 Tja. det har jeg ikke tenkt på. Hovedsak så kokser vel olja hvis du skrur av motor etter hard kjøring, uten å la den kjøle seg ned først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2011 longlife olje er vel også en av hovedgrunnene for koksing. Hyppigere oljeskift, og la motoren kjøle seg etter hard bruk, så tviler jeg på at du får mere problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2011 nettopp demontert oljerøra som har stått på bilen i 250000km og saget den i flere deler for å sjekke om den var kokset, det var den ikke. da må sies at oljeskift er utført mellom 10-15000 iht ført servicebok:) dvs at jeg monterer røra uten isoltape og lar bilen kjøle ned på tomgang etter evt høy belastnig case closed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...