Overtrykk i kjølevannet på Golf MK2 Diesel

Anbefalte innlegg

Sliter med kjølevannet på mk2'en.

 

Når den kommer opp til driftstemp stiger vannet i beholderen til det til slutt fosser ut av skjøten på tanken.

Temperaturen på motoren stiger normalt og fortsetter naturlig nok å stige etter at vannet forsvinner.

 

Hvordan feilsøker jeg her? Er det termostaten som er tett og ikke åpner slik at trykket bare blir større og større?

 

Byttet vanntank en gang nå, må jeg bytte den igjen? Eller skal alle tanker gi etter når det blir stort nok trykk i systemet?

 

Hvor sitter temostaten på min 1V motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokket på tanken skal slippe ut ut trykket. Vis vannet kommer ut i skjøten så lekker vel tanken din?

Det skal vere trykk i kjølevannssystemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokket på tanken skal slippe ut ut trykket. Vis vannet kommer ut i skjøten så lekker vel tanken din?

Det skal vere trykk i kjølevannssystemet...

 

Derfor bytta jeg denne i håp om at vannet nå forble i systemet.

Men når bilen blir varm forsvinner fremdeles vannet ut av tanken (muligens via lokket).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt ny termostat og håper det er denne som har kilt seg fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken radiator bruker du på bilen ? Husker på min Jetta II med org. 1.6 TD motor så var det den bredeste radiatoren som stod på. Den gikk helt ut på hver side......mulig det kan være at du har for liten radiator ? :confused: Men skulle jo tro at kjølevifte og termostat skulle gjøre jobben sin. Men sikkert en grunn til at diesel ofte har stor radiator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være du trykksetter kjølevannssløyfa pga toppakningen din som er gåen, ikke så helt unormalt på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbotrykk er orginalt eller er det høyere enn org ? Liker vel ikke noe særlig mer enn 1 bar med org pakning......ville nok sjekka om topp-pakninga er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet lokk på ekspansjonstanken?

Er nærmest skiftintervall på disse:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet termostat og vanntank men fremdeles blir det trykk i vannet så snart tempen kommer opp i 100 grader.

 

Er det toppakning som kan være eneste forklaring? Bilen kan kjøres rolig i disse vinterdager og ligge under kokepunktet uten at man får problemer med trykk, men så snart man gir på stiger tempen og vannet koker ut av motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter vifta slik den skal ? Hvor stor er radiatoren som står i bilen ? Alle Golf/Jetta II jeg har sett med td-motor har den breieste radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter vifta slik den skal ? Hvor stor er radiatoren som står i bilen ? Alle Golf/Jetta II jeg har sett med td-motor har den breieste radiatoren.

 

Tidligere i vinter stod bilen å gikk på tomgang en lengre periode, og da starta vifta når den skulle.

Men når den kjøres starter den ikke, gjerne pga vannet som forsvinner?

 

Har den breieste radiatoren ja, glemte svare på det tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter gåen toppakning her ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAZ toppakning og nye strekkbolter så er bilen klar for trim skal du se ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.