Hvordan fjerne dørpanel på 2004 A3 8P?

Anbefalte innlegg

Det startet med at jeg fjernet lysene på undersiden av dørene for å sette i LED. Det gikk greit, men fikk ikke satt det tilbake pga at pluggen til lampeholderen ligger igjen "inne" i døra. Ledningen er ikke lang nok til å komme ut av hullet til lampeholderen.

 

Derfor må jeg av med dørpanelet på innsiden, dette gjelder begge dørene. Jeg var nettopp ute å prøvde, men fikk det ikke til. På bildene ser dere hvilke skruer jeg har løsnet, for så prøve å lirke og løfte litt, uten å få det av. Trenger vel egentlig å bare få av den nederste delen, men jeg tror det henger sammen og må av med hele greia.

 

2ih58bq.jpg

2yulld0.jpg

 

Har søkt litt etter guider, men har bare funnet til 8L og 8P (nyere modell)

 

Noen som kan hjelpe meg her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forsøket Thomas, og takk til deg Christer :)

 

Virket ikke som det var noe big deal. Tipper jeg for en liten a-ha opplevelse når jeg får det til :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket ikke som det var noe big deal. Tipper jeg for en liten a-ha opplevelse når jeg får det til :P

 

Trekker det tilbake. Har løsnet på 3 skruer, prøvd å dra, løfte, skyve og presse, men det vil fa** ikke løsne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn gjorde jeg det på min gamle 8L.

 

Få noen til å holde døra ned. (Ikke trykke den ned)

Ta tak i dørpanelet og løft opp. Kan hende du må ta i litt, derfor lurt å la noen holde døra ned.

Når du får løftet dørpanelet ca 1cm, dra det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ordnet det seg :D Måtte bare ta i litt ekstra, var veldig redd for å ødelegge noe!

 

Lyset på førerdøra funker ikke, men regner med det er pga at sensoren er defekt dær..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av dørsiden på min i dag, kan spesifisere litt for å gjøre det lettere for andre i fremtiden:

 

- Fjern pyntelista (klipsfesta, begynn i en endre)

- Her ser man nå 2 skruer litt langt inne (de to skruene som sitter rett ved siden av hverandre foran dørhåndtaket trengs ikke å løsnes)

- Siste skrue sitter nederst på døra

- Man trenger ikke å skru noe på siden av døren

- I motsetning til 8L (for de som har demontert disse også) er 8P festet i klips, mens 8L kan trekkes rett opp. Begynn nede i et hjørne på døra og dra rett ut (bruk kniv/skrujern) og fortsett opp til vindu på begge sider.

- Når alle klips er løse (de tåler litt drakraft) løftes dør siden opp og kan tas av selve døra

- Døråpneren sitter i en liten krok, låsen sitter i en vanlig kontakt, vindushevingen sitter i en kontakt som tas ut ved å skubbe den rosa delen ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig Anders :D

 

Fikk du fikset vindusheisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enda dessverre.. Klarte ikke å lokalisere noe feil baki der, så får utforske litt mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.