ET 42 på touran, passer det?

Anbefalte innlegg

Har en -06 highline exclusive med 17" nardofelger originalt. Er vel ET 47 på disse. Skal bytte til 18" til sommeren. Har mulighet til å kjøpe noen nå som er RS4 II felg med 225/40 dekk. Bredden på felgene husker jeg ikke i farten, men er vel 7,5 x 18 dissa vil jeg tro.

 

Uansett, felgene har innpress på 42 i følge selger. Ser av anbefalinger her at de fleste kjører på ET 45 ved overgang til større felger (18" og 19"). Noen har som har slike felger på sin touran eller har info om dette? Spørsmålet er jo om de ikke vil bygge for mye ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer fint, bygger ikke langt ut.

Kjører med 8,5x19 ET40 og det er godt innfor framme, bak har jeg på 8mm spacer(dvs ET32) og det går akkurat innenfor med 225-35-19.

Med smalere felg har du masse plass utover, event space ut om du ønsker.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Felgene kommer opprinnelig fra en A4 tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer nok det, men ikke helt enig med Espen ang spacingen, for selv om felgene er noe smalere, så sitter dekket likt. Så Eksempel 8x19 ET45 med 225 dekk og 9x19 ET45 med 225 dekk, så vil dekket (som er like breit) treffe skjermen likt, selv om felgen er smalere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se tråden min: siste side

 

Touran med 8,5x19 RS4 2 gunmetal ET 35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett. Burde gå bra da med samme felg og ET 42 :) Passer bra på touran RS4-2 felgen. Blir nok slike jeg kjøper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde gå fint det!

Men det krever nok senk, ellers vil det stikke lenger ut enn vist på bilde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmm.... Har ikke planer om noe senk ennå. Har lyst, men bilen subber allerede på vei til hytta med full bil, så er litt i tvil der. Burde kankskje gå for felger med ET45 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.