#1 Skrevet Januar 6, 2011 (endret) hei igjen. har da fått nye problemer på min a4 tq. problemet er at det er en liten raslelyd fra motoren når man slipper gassen. man hører den når man står over den og slipper gassen etter rusing. det kan høres ut som det er kjedet som hopper, men det har vi sjekka og det er starmt og fint. har også de siste gangene hatt litt problemer med lavt oljetrykk. ved første oppstart etter demontering av motor lå den på rundt 4 på tomgang, og opptil 6 på rundt 2,5k omdreineinger men den siste gangen jeg starta den og den ble sån passe varm bare sank oljetrykket. nå ligger det på rundt 1bar på tomgan, og den kommer ikke over 4 ved rusing av motorn. oljepumpa er omtrent ny, olja er ny og sila renset jeg før jeg satt den sammen. aner ikke om disse to tingene har noen samenheng, lyden hørte jeg fra første oppstart, mens oljetrykket sank etter vært. takker så mye for all hjelp herfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2011 Sjekk stag og infestning til wastgateklokka, vært borti at dette har skranglet en del på 1.8t motor før, hvis det er slakk kan du også risikere att selve wastegatespjeldet i eksoshuset på turboen lager en del lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2011 mulig mulig. tviler litt på at det er det, men skal sjekke det ut. noen andre som kansje vet noe om noe av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2011 desverrre er det nokk ikke noe løst rundt ved motoren. got igjenom å prøvd å høre hvor lyden kommer fra. det er tydlig at den kommer fra område rundt kjedet, men tviler på at det er selve kjedet da dette er stramt som bare det. noen som hart noen tips til ting jeg kan sjekke+? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2011 Tipper nokk at det er strammeren/kjede på din Motor . Har det samme på min , og den er fin når den er helt kald . Da har den ca 5 bar oljtrykk på tomgang , og det det detter til ca 2 bar når den har gått en stund , og da kommer lyden også .Er kun når jeg gir gass og slipper den at lyden kommer med meg også . Men 1 Bar på tomgang bynner kansje å bli litt lavt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2011 tenkt på det samme. men lyden kommer også når motoren er kald og oljetrykket ligger høyt. derfor syntes jeg det er lit rart. lyden er nesten konstant ved 1500 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2011 Ok . med meg så er den vekk så lenge den er kald . og jeg har den kun når jeg slipper gassen .. (trur jeg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2011 ingen som vet? som sagt er lyden nesten konstant ved 1500 omdr. og kommer nesten hver gang man slipper gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2012 Har en a4 b6 1.8tq med AVJ motor. Har nettopp byttet oljepumpe å sil. Men synes jeg har lite oljetrykk.. Ligger på 1-1.2 bar på tomgang (800rpm) å maks 4 bar.. Synes det er lite trykk.. Er det noen flere som har samme trykk eller mere/mindre på sin 1.8t? Har ca samme trykk i 80en med 1.8tq AEB motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2012 Kamkjedestrammeren som antageligvis må byttes hos trådstarter iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2012 Hadde samme skranglelyd på min 18T men det var turbo/wastegate byttet turbo ble ok. oljetrykk 5-6 ved kald og 1-1,5 varm 90-100 grad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2012 1 bar oljetrykk ved tomgang er no ganske bra, vil no jeg si. Snakka med en mekaniker for noen måned sia, da jeg stusset på at (G60 motoren min) jeg hadde så lite oljetrykk på tomgang, å han sa at de var ikkje unormalt at oljetrykke på tomgang kunne være helt nedi 0,25bar! Men de va minimun grense..å det gjaldt ikkje berre G60. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 23, 2012 Kamkjedestrammeren som antageligvis må byttes hos trådstarter iallefall... Gammel tråd, men du har nok rett i dette. Denne motoren raste kort tid etter at tråden ble startet, så ble liksom aldri noe mere filsøking. Men nå i ettertid har jeg nok skjønt at det var dette som lagde skranglelyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...