#1 Skrevet Januar 7, 2011 Skulle dra på jobb idag og fikk ikke åpna døra til min kjære Golf. Endte med å måtte ta taxi. Jeg er flittig med silikonstift, crc i åpne/lukke mekanismen og låsolje i nøkkelhullet. Låsen så ut til å gå opp normalt og det virka ikke å være frost i listene, så eneste jeg kan tenke meg er at ikke åpne/lukke mekanismen i døra fungerer som det skal. Får i alle fall ikke noe tegn til respons når jeg drar i håndtaket. Noen tanker om hva dette kan være, åssen jeg får åpna bilen (dette er den eneste døra man kan låse opp fra utsida av bilen) og hva jeg bør gjøre når jeg har fått den opp. Er det enkelt å fikse selv, evt. hvem gjør dette rimelig? Takk for svar! Paul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2011 Typisk feil på Golf 3, låsekassene fryser, og da det ikke er fysisk kontakt med låsemekanismen når du låser opp så hjelper det ingenting uansett hva du gjør med nøkkelen. Hell varmt vann på døra rundt håndtaket og du vil få den opp, men den fryser selvsagt igjen. Det enkleste er å ikke låse bilen når det er vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2011 Har ikke noe å si om du låser bilen eller ikke. Når du drar i håndtaket drar du kun i ei lita spinkel fjær, og når den går trengt eller har fryst strekker du bare fjæra, uten at armen fjæra skal dra opp følger med. Løsningen her er å skru ut låsekassa, åpne den og skru inn en skrue så du låser fast armen. Før: Etter: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2011 Det er låsemekanismen du modifiserer, håndtaket fungerer like bra før og etter, så hvis bilen ikke er låst kommer du lett inn i bilen. Dette er jeg 100% sikker på da jeg har hatt Golf 3 vinterstid og etter at jeg lot være å låse døra hadde jeg null problem resten av vinteren. Låste jeg en dag med plussgrader hvor det plutselig frøys igjen så sto jeg der igjen med fryst lås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2011 Jeg fikk ikke opp dørene på 3'ern min selvom de ikke var låst. Gjør det jeg har beskrevet over her, så er du kvitt problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2011 Takk for gode tips. Er dette komplisert å gjøre selv, Thomas? Og så er spørsmålet åssen jeg får opp døra i første omgang slik at jeg faktisk kommer til og får skrudd det ut? Ulåst hadde funka hvis jeg hadde hatt garasje og ikke bodde på Sagene..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2011 Og så er spørsmålet åssen jeg får opp døra i første omgang slik at jeg faktisk kommer til og får skrudd det ut? Hell varmt vann på døra rundt håndtaket og du vil få den opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2011 Får ikke opp døra når jeg heller på varmt vann, bare låsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2011 Høres ut som samme problem som med førerdøra på min A3. Når det blir kaldt er det som om dørhåndtaket mister kontakten med låskassa. Åpner døra fra innsia, får litt varme i bilen, og vips, så fungerer dørhåndtaket igjen:) Men, det er bare på høsten, de første gangene det er frost. Deretter virker det som om låsen "aklimatiserer" seg Takk Thomas for how to. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2011 hva med bagasjeluka da? har samme problem der jeg. at den fungere etter at bilen har blit varm men når den står natten over ute så fungere den ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...