#1 Skrevet Januar 7, 2011 En bekjent har problemer med parkeringssensoren, ved at den varsler uten grunn i kulde. I varmere vær, ved bruk av kupevarmer eller ved varm bil/kupe er alt OK, mens det typisk etter en natts parkering er full lydkonsert. Som blir borte når man har kjørt litt. Møller har så langt byttet 21 (!) sensorer. Men såvidt vi kan forstå må feilen ligge i styreenheten (som vel ligger godt gjemt bak masse bekledning bakerst i bilen og ikke er enkel å inspisere eller bytte?) Noen tips? (Annet enn å klage til verkstedet?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2011 Feiler vel pga is som fryser foran sensor?? Er hvertfall ett kjent problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2011 Nei, sensorene er rene og uten rim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2011 Litt mer detaljer fra eieren: Parkerings sensorer (ved kaldt vær) gir feilaktig varsel Beskrivelse: Varsel (lyd) er konstant på ofte ved kaldt vær. Har vært mest fremdtredende bak, men også foran. I det siste har det vært mest problem foran. Det har da vært typisk ved -10 og kaldere, men også nærmer 0 (null) Sensorene har vært rene og uten rim. Hvis bilen er godt oppvarmet ved bruk av kupé-varmer eller etter en tids kjøring (varmt i bilen), blir feilen bort. Har vært feil siden jeg overtok bilen. Et antall sensorer er skiftet under diverse verksted-besøk, men uten at feilene har blitt borte. Meg bekjent er det kun sensorer som er prøvd skiftet. Det har heller ikke vært gjort feilsøkning under kalde forhold (blitt kjørt inn på ”varmt” verksted),selv når bilen er levert med feil ”på” når det har vært svært kaldt. Feilen kan komme eller bli borte ved f.eks. trykk av/på bryteren et antall ganger. Ved vibrasjon (f.eks. ujevn parkeringsplass), lukking av dør. Har også blit bort ved å bevege seg foran eller legge en hånd på en sensor. Siste status: Ved henting av bilen etter siste verkstedbesøk (17 desember), varslet sensorerene bak med konstant lyd uten grunn. Bilen hadde da stått ute under natten og det var ca. -8 grader. Ved trykking på sensor knappen av/på et par ganger, forsvant den. Senere samme dag startet varsel (konstant) fra sensorene foran etter at bilen hadde stått parkert utendør en kort stund (uten at bilen hadde blitt varm), ca. -6 ute. Det har vært slik siden (kommer og går som beskrevet ovenfor) de gangene bilen har vært benyttet. Fra 17 des. til i dag har alltid varsel foran kommet på feilaktig. I ca. 1/3 av gangene har også bak kommet på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2011 Noen teorier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2011 Møller sliter med feilen. Og den kommer og går, i diverse varianter. Noen med erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2011 viss det ikke er et problem med varm kupe (varmer på), mens det likevell er minus ute og bilen har stått over natten etc. Vil jeg vel driste meg til og si at problemet må ligge i kupe et sted. Jeg byttet akkurat to sensorer på en 03 A4, her lå styreenhet i bagasjerommet. Foruten det er det vel bare brytere som ligger i kupe vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...