Turboras, Allroad 2.7 Biturbo

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har en -01 Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo som han har fått beskjed om at begge turboene er defekte på (en deffekt og en på hell). Hva må han regne med å betale for en slik reparasjon med deler og arbeide ? Noen anbefaling på hvor han kan få dette utført ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 50000kr i sverige med deler, ca 70000 på merkeverksted i norge. Sikkert rundt 30000 på sleggemekk auto co

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun jobben med å bytte er priset til ca 33k på møller. Dette er til Rs4, men det er omtrent samme jobben på A6. Turboer kan man få billigere fra statene, men styr unna kopier og heller kjøp ekte Borg Warner KKK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som må demonteres for å få til et så svimlende beløp da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fronten må demonteres og motor må ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorbytte på S4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette er en omfattende jobb kan ikke bare en turbo byttes! Når først motor og front er demontert er det nærliggende å tro at det kansje bør utføres andre reparasjoner også, bilen er 10 år med over 150000 km.

 

Jeg tenker reg. reim, reimer og kansje noen service deler som gir lett adkomst ved denne reparasjonen. Noen med synspunkter på deler eller rep som vil være fornuftig å ta med ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Extreme høye tall det florer her, skremmende er at det kan stemme å.. Hadde samme diagnosen på min bil å gjorde disse endringene pga det..

 

RS4 Turboer KKK BW OEM (Ikke det beste valget jeg har gjort, men ved org bruk =ok)

Nye manifoiler, Rustfrie ( en fordel da gammle med mye km har en tendens i å flasse av innv som igjen vil gi turboras)

OEM Komplett pakningsett/reim/vannpumpe/tettninger etc etc.

OEM Komplett kjede, kjedestrammer pakninger etc.

topp deksel pakninger.

 

TUrboer = 18000kr for to stk

manifoiler = 1200 kr for to stk

Jobb totalt = 14000 kr m/pakknings bytte

(turbo bytte = 8000)

(Paknings bytte = 6000)

 

Dette er i Svenske pesetas så med dagens kurs rundt 28-29 høvdinger..

 

Bruker man K03 (org turboer) vil jeg tro du kommer unna med 25000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse bra info her nå, takk til alle! Hvor har du disse prisene fra i Sverige Stian, er det Audi verksted ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse bra info her nå, takk til alle! Hvor har du disse prisene fra i Sverige Stian, er det Audi verksted ?

 

Jepp sverige...

Det er vel folk som har jobbet hos "Berners" (sveriges svar på møller) før de fant ut at de ville satse selv.

De driver med rallycross med bla Audi URquattro. Men bygger kunde biler og server ihovedsak AUDI... kan nevne bla 780hk rød S2. svart rs2 650hk + 100hk nitrokit (Ove, sjefen sjøl sin) Audi 100 600hk, A6 2,7 580hk, min 450hk.

Østersund har jo blitt kalt "audi-byn" pga disse gutta her.

 

I sommer var jeg der da sto det en Audi A4 3.0ltr som de hadde fått ut 301hk å 980nm utav med bare "små" justeringer .. En Rød deilig avant med "black edition". Hver sommer kommer en av de beste chipperne i tyskland opp dit for å "behandle" Audier.. Super-chip er han fra... Det var han som hadde fikklet med den 3.0ltr'n.. Ove (sjefen sjøl) trodde ikke sine egne øyner da de parkerte bilen etterpå å så på hiddenen som var tilkopplet under prøvingen...

 

OLC kalles de, de har også utviklet noe spesiellt med extralys (light-on) som jeg ikke helt vet hvorfor er så populært.. Men i tillegg så trimmer de vettet av Audier....

 

Annet eksempel:

En kompis av meg hadde en Audi A4 2005 1.9 TDI der for fullt reg reim bytte, ALT inkludert = 5900kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med slike priser er det vel ikke lenge før man finner strøkne Allroader med turboras og lekke belger på høggern : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får glatt en real kjøremaskin til en hyggelig pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian, jeg har forsøkt noen søk etter gutta i Østersund men får ikke noen treff :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en S4 b5 på jobb for noen år siden, han fikk en pris på ca 70000kr med alt av deler på en slik jobb. Han dro til dahlbäck og fikset nye turboer og det kom på ca 50000 NOK den gangen.. men han endte på en mye større sum totalt sett, da han ble stoppet i tollen og de fant kviteringa og han fikk en regning av de som var ganske så stor i tillegg. så det er jo et tips da.. send kviteringa om man gjør slikt i utlandet, i posten til deg selv istede for å kjøre over grensa med den hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

HELT korrekt..

 

Men håper du får samme rabbat som meg da.... om ikke kan jeg undersøke dette for deg å få til ett KNALL tilbud....

 

Har tilbudt meg å gjøre dette på en annen tråd her også uten respons. synd for de som må ut med 3x summen i Norge...

 

Svar til det Stian F. skriver:

Ang kvittering. Dette sender de på MAIL mens du er der + garranti bevis.. ALDRI i papir form. Så da slipper man det som denne karen du beskrev å oppleve.. HURRA NORGE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for veldig bra respons på min forespørsel, jeg har vidreformidlet infoen og nå er det opp til bileier hva han gjør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.