#1 Skrevet Januar 7, 2011 Plutselig meldte alt av feil seg på min s6. Men det er vel slik at når den har rundet 250 000 så melder vel ting seg. Ble bare et ras av ting som kom nå i forkant av Eu-kontroll Vel vel. Har en veldig hard bremsepedal ved oppstart. Virker som om ikke bremsekraftforsterkeren fungerer. Ser at det er lite hydrulikkolje på beholderen. Har forsikret meg at det ikke er store lekasjen rund skruen på servopumpa. Byttet denne for et år siden. Ser dog at det er lekasje fra tannstanga. Legger seg på railen som er i underkant av tannstanga, ca midt i motorromet. Har to spm.- Vil bremsepedealen bli veldig hard om det er halvfult på hydrulikkoljebeholderen? eller er det "bomba " som er deffekt. - Hvordan er det å overhaler tannstanga selv? Finnes det deler å få kjøpt? Evt. grei jobb å overhale. Noen tips om hvor man evt. får kjøpt billig tannstang. Noen som forøvrig vet hva tannstang er på engelsk:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2011 Steering gear. En del jobb å overhale, flere av delene sitter med trange pasninger og den består av et utall av o-ringer og pakninger. Koster også noen kroner, la meg tippe mellom 1 og 2 tusen. Har gjort slik jobb en gang i tiden og tenkte da at for fremtiden så kjøper jeg meg heller en brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2011 Ok. Såpass Steinar. Får ta et lite søk på ebay etter ny. Vet du tlfeldigvis om denne tannstanga er unik for S6 c4 eller kompatibel med andre c4 modeller? Vet at jeg har servotronic som variabel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2011 'Steering rack' og 'rack and pinion' er vel også brukt om dette.. Får du disse til å sende, er de relativt rimelige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2011 Vet du tlfeldigvis om denne tannstanga er unik for S6 c4 eller kompatibel med andre c4 modeller? Vet at jeg har servotronic som variabel. Vet ikke helt sikkert, men kan aldri forestille meg at den er ulik A6, med unntak av at S6 har påmontert en styredemper i tillegg. 100/S4 har annen farge på skiltet og annet delenr, så den vet jeg ikke om passer elektronisk til servotronicen. Innfesting etc tror jeg er helt likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2011 Tror kanskje jeg hadde kostet på meg en ferdig overhalt. Autohaus Arizona har jo disse til 250-300 dollar om jeg ikke tar feil, det er jo ikke akkurat en avskrekkende pris... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...