Hvordan feilsøke original Xenon- S4 B5?

Anbefalte innlegg

Har problemer med det ene nærlyset mitt, har prøvd andre pærer men heller ikke noe lys. Målte på pluggen til lykten, å har spenning på de lederne jeg mener går til nærlys ballasten. Viste ikke om jeg kunne måle i pluggen til pæren (med tanke på den høye spenningen ut ifra ballasten), men prøvde å fikk ikke noe spenning der. Så det ligger an til at ballasten er problemet, men jeg har aldri vært borti slikt før. Noen som har peiling på dette? eller noen tips. Er det noen andre måter å finne ut hva som er galt her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsøke å flytte over ballasten fra den andre siden og se om det hjelper, da finner du ut om det kommer strøm frem til ballasten. Forsøk også den som virker død på den andre siden, så får du dobbeltsjekket.

Jeg holder en knapp på at det er ballasten som er død, så begynn å let etter en brukt en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er ballasten jeg og. har vært bortti det opp til flere ganger. TIPS. du får kjøpt kabel med overgang fra pærene dine å til en universal ballast (som er mye billigere) jeg har kabler =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere ganger vært borti deffekte NYE orginal ballaster til org xenon på b5, så langt ifra et ukjent problem som nevnt her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har vist forandret topic'en her, som ikke var dumt! Takker for det:)

Ja er det bare bare å teste den andre ballasten i lykten, disse ligger jo inne i lyshuset eller?

Mye er det for en slik ballast? Original?

Hadde håpet at det ikke var så mye kødd med original xenon jeg :P

Chris: Kan du ikke gi en lyd når du er utover neste gang da?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal helst ikke måle utgangspenningen på en ballast med mindre du har skikkelig måleutstyr.. Kan fort gå på en smell og ødelegge ballasten eller få en liten karamell selv...

Og jeg tviler på at du klarer å måle noe ut av det med ett normalt måleinstrument.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sikker på b5 jeg, men har en misstanke om at ballasten ligger under lykta.

aner ikke hva dette koster orginalt.

når jeg tenker meg om har jeg ballast å=) hehe

skal på en jobb runde på mandag faktisk. kan ta med noe jeg har å ringe deg eventuelt når jeg får tid da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, må si jeg var relativt usikker før jeg målte i den pluggen ja. Hadde vell kanskje litt flaks med at det ikke var noe spenning der, tenkte kanskje at den høye spenningen kommer vell bare til å begynne med eller lurer jeg meg selv nå?

Chris: Ja, det hadde vært nydelig!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter skrudd under lykta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den orginaale ballasten / tenneren til xenon lyset ditt koster på møller 4500 kr ca .

men b5 med orginale xenon lys har en svakhet i ledningene fram til ballast/tenner da disse er i utgangs punktet til tenk vanlig halogen pære. har vert borti att att disse ledningene smelter sammen i gjennom føringer i karroseri pga varme.

anbefaler og kjøpe orginalt selv om det koster litt ;-) husk du har ett års dele garanti på orginale deler fra møller ;-);-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor huske at det er 1 års garanti på orginal deler? når det er 3 år og 100000km garanti på orginaldeler kjøpt av merkeforhandler? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke 5 år reklamasjon og på delene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke 5 år reklamasjon og på delene :)

Garanti og reklamasjon er 2 forskjellige ting:) 3 års garanti punktum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ohh så pass jaja tok litt feil der eg gitt ;-) ;-) sorry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ohh så pass jaja tok litt feil der eg gitt ;-) ;-) sorry

Hehe er lov det, ble ikke akkurat personlig såret;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette? Var det ballasten?

Jeg har samme problem på min '99 facelift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.