Glødelampe blinker Golf 3 TDI. 0 turbotrykk.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Noen som har vært borti at Golf 3 ikke får turbotrykk? : bh :

Glødelampe blinker hele tiden.

Bilen vil i utgangspunktet ikke starte, men det er lagt en ledning fra tenningen til STOPPventilen. Da starter bilen. Har lagt en bryter på denne ledningen, så jeg kan sette bilen i "original" stand ved å slå over bryteren.

Altså. Uten den ledningen fra + i tenninnslåsen til stoppventilen starter IKKE bilen. :bs:

Men når den er innkoblet, starter bilen, men den får ikke noe turbotrykk.. : bh :

Noen med ideer?

Takker veldig for svar, da det hadde vært greit å få fikset dette før bilen skal selges..

MVH

BVika

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter den ikke i det hele tatt, eller går en ett halvt sekund og så kveles? Kan være startsperra som tuller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter den ikke i det hele tatt, eller går en ett halvt sekund og så kveles? Kan være startsperra som tuller.

Nei, starter ikke i d hele tatt.. Bare kinner og kinner.. : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du må jukse med en ledning, høres det nesten ut som om det er el-stykket på tenningslåsen som er defekt. Hvilken av kretsene på tenningen er denne ledningen koblet til på? Man har både krets "15" og "X" som er "tenning på", men det er forskjeller på hva kretsene brukes til. 15 er aktiv når nøkkel holdes i startposisjon, mens X brytes i startposisjon. X brukes til hovedlys, varmetråder, vindusviskere etc, mens 15 brukes f.eks. til motoren og dens driftssystemer, instrumenter etc. Uten at jeg kan noe om TDI så kan jeg tenke meg at det er en elektroventil som heller ikke får strøm (i tillegg til stoppventilen) og at du derfor ikke får ladetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes jo egentlig ganske riktig ut dette da. :-)

Den har vel konstant den til stoppventilen tror jeg. (når jeg vrir på nøkkelen)

Den andre kretsen vet jeg ikke helt hvordan fungerer, men lysa funker jo når jeg har startet..

Noen her i sør som er interessert i å more seg litt med denne bilen, er det bare å si ifra.

Hadde jo vært greit om Turboen faktisk slo inn når den flørst er der. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.