#1 Skrevet Januar 8, 2011 Hallo. Noen som har vært borti at Golf 3 ikke får turbotrykk? Glødelampe blinker hele tiden. Bilen vil i utgangspunktet ikke starte, men det er lagt en ledning fra tenningen til STOPPventilen. Da starter bilen. Har lagt en bryter på denne ledningen, så jeg kan sette bilen i "original" stand ved å slå over bryteren. Altså. Uten den ledningen fra + i tenninnslåsen til stoppventilen starter IKKE bilen. Men når den er innkoblet, starter bilen, men den får ikke noe turbotrykk.. Noen med ideer? Takker veldig for svar, da det hadde vært greit å få fikset dette før bilen skal selges.. MVH BVika 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2011 Starter den ikke i det hele tatt, eller går en ett halvt sekund og så kveles? Kan være startsperra som tuller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2011 Starter den ikke i det hele tatt, eller går en ett halvt sekund og så kveles? Kan være startsperra som tuller. Nei, starter ikke i d hele tatt.. Bare kinner og kinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2011 Siden du må jukse med en ledning, høres det nesten ut som om det er el-stykket på tenningslåsen som er defekt. Hvilken av kretsene på tenningen er denne ledningen koblet til på? Man har både krets "15" og "X" som er "tenning på", men det er forskjeller på hva kretsene brukes til. 15 er aktiv når nøkkel holdes i startposisjon, mens X brytes i startposisjon. X brukes til hovedlys, varmetråder, vindusviskere etc, mens 15 brukes f.eks. til motoren og dens driftssystemer, instrumenter etc. Uten at jeg kan noe om TDI så kan jeg tenke meg at det er en elektroventil som heller ikke får strøm (i tillegg til stoppventilen) og at du derfor ikke får ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2011 Det hørtes jo egentlig ganske riktig ut dette da. :-) Den har vel konstant den til stoppventilen tror jeg. (når jeg vrir på nøkkelen) Den andre kretsen vet jeg ikke helt hvordan fungerer, men lysa funker jo når jeg har startet.. Noen her i sør som er interessert i å more seg litt med denne bilen, er det bare å si ifra. Hadde jo vært greit om Turboen faktisk slo inn når den flørst er der. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...