Bytte tannstang på typ44 - Tips og triks

Anbefalte innlegg

Hei,

spør for Kim Rune Haugen her på forumet hvordan man lettest bytter tannstanga på en 1985 mod Audi 100 quattro. Hydraulikksystemet er sannsynligvis kjørt med rød olje lenge og nå lekker det veske.

Han skal ordne seg en overhalt tannstang, tappe systemet og bytte til grønn olje. Men først... Tannstangbytte!

 

Saken her er som tittel sier, hvordan bytter man den lettest, hva er deres triks?

Jeg vet at det er trangt baki der og eneste gangen jeg har byttet en tannstang, var på en bil hvor motoren var ute av bilen. Tenker meg at en tannstang er en tannstang på alle biler men det var trikset og få ut på Kim Rune sin bil. Er det å ta ut/flytte motoren fremover lettest, eller har noen andre demontert tannstangen på en annen og "lettere" måte?

 

 

Følg opp svarene Mr. Haugen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ut og byttet mansjett på en -89 typ44. Var fort gjort. Løsnet spylertank og coil og løftet det opp i bakant av motor.

Tror jeg brukte et par timer på hele operasjonen inkl å bytte mansjett.

 

Mvh Hans Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tannstanga tas ut via høyre hjulbue, har gjort dette selv på min 85 100 quattro, og det er en veldig greit jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er lett å få ut ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp så da kan du vell setta denna som løst ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.