Defekt parkeringssensor - Fått pris fra Møller...

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med p-sensorer bak. Har funnet ut at det er nr. 2 fra høyre (middle right) som fusker. Begynte etter vask mens det var kaldt tidligere (en stund siden nå), så har den fungert en stund, før den fusker igjen. Når jeg har tenningen på og automaten i revers og trykker lett på sensoren så hører jeg at den plutselig fungerer, før den slutter å fungere igjen.

Kanskje vanskelig å si om sensoren er defekt, eller om det bare er dårlig kontakt ut fra dette?

Noen som evt. tar på seg jobb med slikt? Har forstått at det ikke er noen stor jobb, men har ikke noe sted å stå. Møller har vel fastpris på over 3 lapper bare for å demontere og montere fanger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tuller hver gang det slår over til frost, har konkludert med at de rett og slett fryser med litt vann i.... Vent til våren ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har lurt på det selv, men da kan man jo enkelt konkludere med at p-sensorer er noe forbanna dritt... En kompis fortalte om sin forrige Passat hvor sensorene kunne tulle i lange tider etter vask vinterstid. Det har jo vært relativt kaldt hele tiden siden jeg vasket, men har også stått i oppvarmede garasjer uten at det har hjulpet. I dag fungerte de, så ikke, så fungerte de, deretter tror jeg de var litt usikre på om de fungerte eller ei, fikk både standardpipet når man setter i revers, deretter "feilmeldingspipet", men sensorene funket.. : oppgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tuller som sagt kun ved minusgrader, da spesielt etter jeg har vasket, men av og til etter kraftig regn også.

Hvis de tuller inne i en oppvarmet garasje så er de nok gåen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skiftet en sensor hos s-sentrum på min første a6 4f. Kostet vel ca2700kr, inkl lakk. Fanger måtte av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skiftet en sensor hos s-sentrum på min første a6 4f. Kostet vel ca2700kr, inkl lakk. Fanger måtte av.

2.700,- hørtes langt bedre ut, har hørt bare sensoren koster 1.800,-? Vi får se hvordan det står til etterhvert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt. Nå har sensoren(e) fungert helt fint i lengre tid.. Akkurat nå er det mildt ute, men de har fungert fint i kaldt være også, også etter vask. Har bare passet på å tørke ekstra godt og blåse godt inn rundt p-sensorene etterpå.. Tydeligvis sensitive saker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møkkasensor... Fungerte fint lenge, men nå har den samme sensoren streiket i lengre tid igjen. Er nok bare å skifte faenskapet. Har hele tiden vært den samme sensoren, så den er nok ikke helt god.

Har foreløpig fått pris på 2.444,- hos Røa Autoco. Skal sjekke Møller også, for "moro skyld"..

Har også spurt NAF hva man kan forvente dekket av reklamasjonsrett på bruktbil. Reklamasjonsretten fra bilen var ny er utgått, men fikk 5 nye år ved kjøp fra forhandler. Avventer tilbakemelding fra NAF og oppdaterer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også spurt NAF hva man kan forvente dekket av reklamasjonsrett på bruktbil. Reklamasjonsretten fra bilen var ny er utgått, men fikk 5 nye år ved kjøp fra forhandler. Avventer tilbakemelding fra NAF og oppdaterer..

Jeg er på vei inn i forbukertvistutvalget med en lignende sak nå...

Over 5 år, men kjøpt av forhandler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på vei inn i forbukertvistutvalget med en lignende sak nå...

Over 5 år, men kjøpt av forhandler.

Vedr. dynamoen?

Ser at NAF har ringt meg noen ganger på mobil i går, spørs vel om de får tak i meg i dag heller. Kunne vært greit å høre hva de mener. Men for 2.444,- vet jeg ikke om jeg gidder å dra helt til Kongsberg for å få det fikset uansett. Må jo ta fri en hel dag. Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Virker egentlig veldig uklart hva reklamasjonsrett på bruktbiler egentlig dekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, dynamoen. Er 3770kr, men nå er det mer en prinsipp sak... Forbrukerrådet fortalte meg saker og ting på tlf som gjorde at jeg gikk videre med kravet, samt at lovverket sier at jeg har retten på min side. Enda klarer en saksbehandler hos forbrukerrådet i Skien ( også der Autostrada holder til....) å la de ha rett. Får selvsagt heller ikke byttet saksbehandler... Derfor havner saken hos FTU. Prøv du også så så får vi se hva utfallet i saken din blir!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi får se. Fikk vel egentlig svar omtrent som forventet. Her er konklusjonen i en lengre mail med henvisning til lovverk etc:

"Denne saken gjelder feil på parkeringssensor bak på bilen. Disse sitter nokså utsatt til, ettersom de er plassert bak på støtfangeren. Feil på slike kan derfor skyldes ytre påvirkning. Dersom dette er tilfellet, vil det således ikke være en mangel det kan reklameres på. På generelt grunnlag kan en allikevel si at det kan synes som at p-sensoren ryker noe tidlig i dette tilfellet. Jeg vil derfor anbefale deg å reklamere skriftlig til forhandler."

M.a.o.: Et grensetilfelle. Går alltids an å prøve, men samtidig må jeg tenke på at jeg må reise helt til forhandleren i Kongsberg, slik at jeg må ta fri hele dagen og være der til bilen er ferdig. Vet ikke om det er verdt ca 2.400,- (har også bedt om tilbud fra et annet verksted, som jeg venter på).

Lykke til med din sak, blir spennende å høre utfallet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk som nevnt tilbud på 2.444,- hos Røa Autoco, som er et uavhengig verksted. Sjekket nå med Møller og fikk pris på ca 1.800,- (inkl. VACN-rabatt). Kan det være riktig da...?? Møller BILLIGERE..?? Hmmm, her må det vel være en feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen jeg fikk fra Møller var selvsagt feil. Fikk ny pris på 3.250,-. Detter er t.o.m. med ekstra rabatt i tillegg til VACN-rabatt, siden de ga feil pris i utgangspunktet. Skulle selvfølgelig aldri spurt eller sagt noe i utgangspunktet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte meg en vraka fanger fra svensk hugger med 4 sensorer, kom seg på noen hundre svenske kroner, så må de lakkes opp, som er noen hundrelapper, men da har du 4 stk.

Kan være verdt et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Går nok for Røa Autoco om ikke det lokale verkstedet tilbyr en bedre pris. Med tiden er det blitt sånn at jeg ikke gidder å styre for mye, men heller betaler litt for å slippe styr, hehe. Men greit å sjekke noen andre alternativer enn Møller selvsagt. Noen minutter for å spare en tusenlapp er jo grei timesbetaling :) Så vidt jeg vet koster original sensor ca 1.800,- så det blir vel ikke stort rimeligere enn de 2.444,- Røa Autoco tar inkl. jobb..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.