Diverse tekniske spørsmål om S4 C4

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg en 1991 S4 C4 igår, og har litt spørsmål..

 

Motoren skal være overhalt og oppgradert med nye råder, 7A kam ++++ og være klar for 550hk (yter nå 410).

Når jeg ligger mellom 3000 og 4000 rpm er der en grov ulyd, omtrent som risting.

Samme om jeg bremser på gir, eller om jeg gir på.. Noen ideer?

Kan det rett og slett være resonans i potta?

 

Den har en 5-trinns kasse, hvor mye futt tåler denne?

 

Den er utstyrt med hærlige ufo bremser... Hva bytter jeg til for å få på nytt og større?

Har ikke utstyr og kunnskaper til dreiing, fresing osv.

 

Diff sperren virker ikke.

Den gule trekanten kommer på når jeg trykker inn knappen, men ikke det grønne lyset som indikerer at sperra har kobla inn. Noen typiske feil jeg kan sjekke her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ufo bremse fjærbeina kan moddes så du kan få på s6 bremser. eller så er det like greit å bare få tak i s6 fjærbein så slipper du det. jeg fikk tak i fra s6+ og er fornøyd med de :D Ligger noen tråder på forumet her om dette.

 

diff sperre problemet kan være så enkelt som at en vakum slange har hoppet av. jeg ville tatt bilen på bukk og sjekka manuelt om du får tatt den i underifra. noen ganger må du trille litt fram og tilbake før den glir inn så det kan jo også hende det er det. ville uansett begynte å titta på det første her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Diff sperren virker ikke.

Den gule trekanten kommer på når jeg trykker inn knappen, men ikke det grønne lyset som indikerer at sperra har kobla inn. Noen typiske feil jeg kan sjekke her ?

 

Det kan være så bagatellmessig at pæren har røket i bryteren, det gule lyset skal jo komme på.

Hvis sperren er inne kan du løse bilen med fullt rattutslag til en av sidene på en plass med fast underlag og dersom bilen rykker så er sperren aktivert.

 

Dersom den ikke gjør det kan du sjekke på bakakslingen og lokalisere en liten vakumstyrt stang, det er den som fysisk aktiverer sperren og skal vel gå inn når den blir slått på, gjør den ikke det så kan du vel sjekke evnt. vakumlekkasjer eller annet, jeg har vel ikke hørt noen spesielle problemområder der.

Du kan og presse den inn med fingrene og den skal vel gå ganske lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og sette den på og svinge, den er garantert ikke kobla inn.

Skal jo lyse i instrumentpanel også når den er innkobla, så er nok ikke pæra.

 

Takk for tips, skal få lånt meg bukk og sett litt på det som er nevnt.

 

 

Får jeg tak i S6 fjærbein så er det smal sak og montere feks 034 sine big brake kit?

Er det hele navet som må byttes? Såg litt etter en guide på det, men fant ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitan med ny bil hvertfall, den ser skikkelig fin ut, ingen bilder inni men regner med den holder minst halve standarden som på utsiden :)

Ang. instrumentlyset så er det bare ett lys som kommer på i min, og det er abs lyset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare ABS lyset som tenner når man skrur på sperra.. Fordi ABS, skrur seg av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diffsperra virka ikke på min bil heller når jeg kjøpte den.

Kontakta til bryteren var koplet av så det var ikke lys i det hele tatt der.

Tok den i og jeg fikk kun lys i den lille trekanten men ingenting skjedde!

 

Begynnte så å feilsøke og fant feilen : Se link

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=168794

 

Når jeg plugga i denne vakumslangen så virka det som gull og lyset for diff og abs kom på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jeg tak i S6 fjærbein så er det smal sak og montere feks 034 sine big brake kit? Er det hele navet som må byttes? Såg litt etter en guide på det, men fant ikke

 

Det må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe! I USA har man T-Ford bremser på UrS-bilene (276mm Girling G60). Det vil si at fjærbein er ulike fra europeiske modeller, og da passer heller ikke Big Break kitene.

 

KRB leverer Big Break kit som passer på UFO fjærbein. Om du ikke har kast i UFO-skivene enda ville jeg fortsette å kjøre med de. Biter minst like bra som originale S6-bremser. Bytt heller ut den dagen du likevel må ha nye skiver. Pass også på at du til aldri bruker felger der baksidene av eikene går inni UFO-skiva.

 

Ellers lykke til med bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fin bil!

 

Om UFO bremser biter minst like godt som S6 bremser er ikke jeg enig iallefall! Få deg noen komplette S6 fjørbein og sett de på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare ABS lyset som tenner når man skrur på sperra.. Fordi ABS, skrur seg av..

 

Klar over det folkens :)

 

Skal sjekke vacuumslangene.

Men ABS skal vell slå seg av selv om det ikke kommer vacuum til sperra ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over det folkens :)

 

Skal sjekke vacuumslangene.

Men ABS skal vell slå seg av selv om det ikke kommer vacuum til sperra ?

 

her er det noe kombinasjon tror jeg.

 

på min så har jeg klart å herje litt med bilen uten å ha klipt "farts" ledningen og det endte med ei sperre som ikke funker lengre og en arm som sitter dønn fast (full gass etterfulgt av ikkenoe gass også rett på med full gass når sperra var på vei til å koble seg av). abs er slått av selv om sperra ikke står inne.

 

det er mulig det har noe å si med den brytern i bakant av diffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer interiør fra B5, A6 4F ol rett inn i C4? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på bukk idag og skulle se litt på diffen, men selv med fire øyne og to lommelykter såg jeg ikke noe av vakuumlinja og den arma folk snakker om.

Noen som har bilder av den, eventuelt kan fortelle hvor på diffen jeg skal lete?

 

Men selv om armen ikke går inn og låser diffen, burde ikke ABS slå seg av når jeg aktiverer diffen?

Alså at det kan være styringa på diffen som er gåen?

Andre ting jeg kan feilsøke? Er det vakuumslange fra motor til styringa under setet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser under baksetet så skal det være ett T- stykke der som det går vakumslanger på!

Der hadde den ene hoppet av på min og gjemt seg under teppet på førersiden.. Jeg fikk ikke opp noe lys for vakumet slo ikke inn armen på diffen som gjør at den aktiverer seg og slår av ABS!?

Plugga i den slangen og alt var i tipp topp stand..

 

Denne armen på diffen ligger på førersiden, du skal kunne se den med en gang du er under bilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne armen på diffen ligger på førersiden, du skal kunne se den med en gang du er under bilen. :)

 

Litt på oversiden er det vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.